تکنولوژی

مقایسه‌ OnePlus 6 و گلکسی S9

بعضی از ما عاشق موبایل‌هایی با صفحه‌های بزرگ هستیم. OnePlus 6 و  سامسونگ Galaxy S9 Plus یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند با این مشخصات است که در بازار میتوانید پیدا کنید. با وجود تکنولوژی‌های پیشرفته و عملکرد فوق العاده هر دوی این موبایل‌ها انتخاب‌های فوقالعاده‌ای هستند. اما کدام یک از ‌آن‌ها بیشتر می‌ارزد؟ این دو گوشی را از نزدیک بررسی کردیم.

عملکرد، نگهداری شارژ و شارژ کردن

هردوی این موبایل‌ها عملکردی سریع دارند. هر دوی آن‌ها تراشه‌ی ۸۴۵ اسنپ‌دراگون جدید کوالکام دارند که منجر به عملکرد و سرعتی می‌شود. حافظه‌ی تصادفی Galaxy S9 Plus همانند حافظه‌ی تصادفی ۶۴ گیگا بایتی OnePlus 6 است، البته حافظه‌ی تصادفی مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگا بایتی OnePlus 6 بیشتر است. این موضوع OnePlus 6 را تاحدی جلو می‌اندازد، البته نه آنقدرها.

مدت زمان نگهداری شارژ باتری این دو موبایل تفاوت زیادی با هم ندارد. با اینکه Galax S9 Plus باتری بزرگ‌تری دارد، وضوح تصویر پایین‌تر OnePlus 6 تا حدی در ذخیره‌ی شارژ مفید واقع شده است. با اینکه درگاه شارژ Dash Charge موبایل OnePlus 6 روی دست QuickCharge 2.0 موبایل Galaxy  زده است، اما در عوضGalaxy S9 Plus  قابلیت شارژ بی‌سیم دارد.

تفاوت زیادی در این گروه بین این دو مدل وجود ندارد. حافظه‌ی تصادفی  بزرگ‌تر OnePlus 6  همانند باتری بزرگ‌تر S9 Plus ، تاثیر چندانی ندارد و فعلا نتیجه برابر است.

نتیجه:برابر 

طراحی و مقاومت

۲۰۱۸ سال دوتا از زیباترین موبایل‌های موجود است. مهم نیست کدام یک از این دو را انتخاب می‌کنید، در هر صورت زیبایی این گوشی‌ها شما را مسحور خود خواهند کرد. OnePlus   بالاخره از انتخاب بدنه‌ی فلزی منصرف شده وساختاری کاملا شیشه‌ای به OnePlus 6 داده است . این در حالی است که Galaxy S9 Plus شباهت زیادی به مدل‌های قبلی سری اس ۸ دارد. از آن‌جایی که طراحی S9 Plus فوق‌العاده‌ است اشکال زیادی ندارد. هردوی این انتخاب‌ها در بخش طراحی امتیاز کامل را می‌گیرند.

البته وقتی بخواهیم دوام این دو محصول را بررسی کنیم، اوضاع به همین خوبی پیش نمی‌رود. شیشه حتی اگر شیشه‌ی گوریلا هم باشد به هر حال شکننده است. در صورت خرید هر کدام این دو گزینه مجبور هستید یک قاب محافظ هم بخرید. با این وجود در آزمایش IP68، Galaxy S9 Plus نشان داده می‌تواند در حد یک بار غرق شدن کوتاه در آب دوام بیاورد. OnePlus 6 هیچ گونه مقاومتی در برابر نفوذ آب ندارد، در نتیجه دور بر حمام و دستشویی باید حسابی مراقب آن باشید.

با اینکه هردوی این محصولات از نظر ظاهر و طراحی کاملا یکسان هستند،  Galaxy S9 Plus  به خاطر قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب جلو می‌افتد و برنده‌ی این بخش است.

برنده: Samsung Galaxy S9 Plus

هر دوی این محصول‌ها با وجود صفحه نمایش آمولد AMOLED تصویرهای فوق‌العاده‌ی ارائه می‌کنند. در نگاه اول متوجه تفاوتی میان این دو نخواهید شد. البته وقتی به دنبال تفاوت‌ها بگردید کم‌کم پیدایشان خواهید کرد. صفحه نمایش ۶.۲۸ اینچی OnePlus 6 کیفیت صفحه‌ی 2,280 x 1,080 دارد که به خوبی صفحه نمایش 2,960 x 1,440 پیکسلی Galaxy S9 Plus  نیست. هم‌چنین بالای صفحه نمایش OnePlus 6 یک انحنا وجود دارد. با اینکه تفاوت ۱۰۸۰ پیکسل و ۱۴۴۰ پیکسل آن‌قدرها زیاد نیست، اما به هر حال باید موبایلی با صفحه نمایش بهتر را برنده اعلام کنیم.

 

برنده: Samsung Galaxy S9 Plus

دوربین

برای موبایل‌های مدل بالا دوربین یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها است، تازه‌ترین گوشی‌های هوشمند هم پیشرفت‌های جدی‌ در این زمینه داشته‌اند. با اینکه OnePlus 6 لزوما بر روی دوربین خوب تمرکز نکرده است اما به این معنی نیست که باید از دور رقابت کنار گذاشته شود.

مرتبط: ۱۰ موبایل اول دنیا از نظر دوربین

پشت بدنه‌ی OnePlus 6 دو لنز قرار داده شده‌اند که یکی از آن‌ها ۱۶ مگاپیکسل و دیگری ۲۰ مگاپیکسل است. علاوه بر این یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی روی بدنه‌ی آن قرار دارد. هر دوی دوربین‌های جلو و عقب حالت پرتره و قابلیت محو دارند و چند عکسی که با آن‌ها برای نمونه گرفتیم خوب بودند. هردو محصول قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه دارند. S9 Plus  سوپر اسلوموشن با ۹۶۰ فریم بر ثانیه دارد، در حالی که اسلوموشن OnePlus 6 تنها  ۴۸۰ فریم بر ثانیه است. هنوز نمی‌توانیم برنده‌ای برای این بخش انتخاب کنیم.

برنده:برابر

نرم‌افزار‌ها و آپدیت‌ها

به خاطر اینکه هر دوی این محصولات پرچم‌دار برند خود هستند بهترین نسخه‌ی اندروید را دارند. البته سخت‌افزار هر کدام از این دو متفاوت است. OnePlus به سرعت نسخه‌های تازه‌ی اندروید را بر روی موبایل‌هایش نصب می‌کند. در نوامبر سال گذشته OnePlus 3 و  3T آپدیت اورئوی ۸.۰ اندروید را دریافت کردند. در مقایسه کاربران Galaxy S8 باید تا فوریه ۲۰۱۸ صبر می‌کردند تا این آپدیت را نصب کنند. این انتظار حتی از انتظار OnePlus 5 و5T برای گرفتن این آپدیت هم  طولانی‌تر بود. با توجه به شواهد مطمئن هستیم آپدیت اندروید پی زودتر از سامسونگ بر روی  OnePlus نصب خواهد شد.

برنده: OnePlus 6 

امکانات اضافی

OnePlus 6 که در اصل موبایلی با قیمت و عملکرد خوب است، امکانات مخصوص به خود چندانی ندارد. این موبایل بیشتر از امکان باز شدن گوشی با تشخیص چهره و قفسه Shelf ، اپلیکیشن‌هایی که به تازگی از آن‌ها استفاده شده باشد در آن‌جا قرار می‌گیرد، حرفی برای گفتن ندارد.

در مقایسه Galaxy S9 Plus امکانات خاصی دارد. اگر به کار کردن بر روی گوشی هوشمندتان عادت دارید می‌توانید از Dex Pad و یا Dex Station استفاده کنید. اگر صداهای واقعیت مجازی را دوست دارید Gear VR را امتحان کنید. دستیار صوتی سامسونگ بیکسبی وشکلک‌های AR را هم فراموش نکنید.

امکانات اضافی Galaxy S9 Plus آنقدر زیاد است که برنده‌ ی مسلم این بخش است.

برنده: Samsung Galaxy S9 Plus

قیمت

فروش OnePlus 6 از ۲۲ می شروع شده و مدل ۶۴ گیگابایتی آن  ۵۳۰ دلار قیمت‌گذاری شده است و با سیم‌کارت‌های شرکت AT&T و T-Mobile کار می‌کند. The Galaxy S9 Plus ۶۴ گیگا بایتی ۸۴۰ دلار است و  اکثر اپراتورهای آمریکا را پوشش می‌دهد.

برنده‌ی کلی: Samsung Galaxy S9 Plus

با اینکه ممکن است با این نتیجه به نظر برسد که OnePlus 6 پرچمدار فوق‌‌العاده‌ای نیست، تحت تاثیر آن قرار نگیرید. با وجود آخرین سخت‌افزارها و نرم‌افزارها، OnePlus 6 گوشی بی‌نظیری است. این گوشی هوشمند قدرت و عملکردی خارق‌العاده را با قیمتی مناسب به شما ارائه می‌کند. ضعف این موبایل فقط در امکانات جانبی مثل ضد آب بودن ، امکانات خاص و نداشتن وضوح صفحه‌ی 4K است. این‌ها از جمله مواردی هستند که برای بیشتر افراد اهمیت زیادی ندارند و می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اگر بودجه‌ی شما حدود ۵۰۰ دلار است، OnePlus 6 بهترین گوشی هوشمندی است که می‌توانید انتخاب کنید.

با این حال اگر هزینه برای شما مهم نیست، بهترین انتخاب شما Samsung Galaxy S9 Plus خواهد بود. درست است که قیمت آن حدود ۳۰۰ دلار بیشتر است اما مطمئن باشید ارزشش را خواهد داشت. قدرت، عملکرد، صفحه، طراحی و دوربین عالی این گوشی آن را به یک انتخاب وسوسه‌انگیز تبدیل می‌کند.

مرتبط: 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا