تکنولوژی

دلایل یک نماینده مجلس برای رفع فیلتر توییتر

عضو کمیسیون صنایع و معادن درمجلس با اعلام موافقتش نسبت به «نامه مشترک 6 وزیر و دو نماینده مجلس» در مورد رفع فیلتر توئیتر، گفت: برداشتن فیلترینگ توییتر هیچ تبعات منفی یا ریسکی برای کشور ندارد.

حمیده زرآبادی ضمن مخالفت با محدود کردن تکنولوژی در هر سطحی بیان کرد: تکنولوژی باید مورداستفاده افراد قرار بگیرد، همانطور که در حال حاضر بخش قابل توجهی از مسئولین، از توییتر استفاده می کنند. از نظر آنها، از آنجاییکه توییتر یک راه سریع و صریح برای ابراز نظر است؛ جزو کاربران این شبکه اجتماعی هستند.

وی افزود: مسدود ماندن توییتر آن هم زمانی که مسئولین در آن فعالیت دارند، با تبعاتی همراه است. نخست آنکه ترویج بی‌قانونی است. به طوریکه آنها با وجود فیلترینگ، از آن استفاده می‌کنند و با این عمل به شکلی افراد را به دور زدن قانون تشویق می‌کنند.  

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از این رویکردها متناقض اشاره کرد: به هر حال، وقتی این رفتارهای متناقض در این سطح مشاهده می‌شود؛ پس بهتر است نه تنها درخصوص توییتر، بلکه در هیچ تکنولوژی دیگری محدودیتی نباشد و به جای آن فرهنگ سازی صورت بگیرد و نحوه استفاده درست آموزش داده شود، قطعا می تواند سیاست موفقتری باشد. 

زرآبادی درباره عمومی شدن کاربرد توییتر گفت: به نظر من استفاده عموم افراد از توییتر، وقتی قابل طرح است که به هیچ وجه دسترسی به آن امکانپذیر نباشد. زیرا در همان شرایط فیلترینگ هم اگر فردی خواستار استفاده از این اپلیکیشن باشد، می تواند به مسیری دستیابی به کاربرد آن دست پیدا کند. در صورت رفع فیلترینگ، کسانیکه در واقع، فعال هستند، راحت تر فعالیت خود را انجام می دهند و پیش بینی می‌کنم در صورت بازگشایی توییتر تنها پنج تا  10درصد تعداد کاربان آن در کشور افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با این حال، رفع فیلتر توییتر تبعات منفی برای کشور ندارد، به طوری که در حال حاضر با وجود محدودیت‌های دسترسی، شاهد استفاده از آن هستیم و مشکل ساز هم نبوده است. این شبکه اجتماعی با توجه به خدماتی که ارائه می دهد، مخاطبشان را جذب می کند.

وی در نهایت خاطرنشان کرد: به همان دلایلی که فیلترینگ تلگرام نتوانست منجر به مهاجرت انبوهی کاربران از این پیام رسان شود،  چنین رویکردی هم در خصوص فضای توییتر انتظار می رود. یعنی با باز شدن آن، تعداد کاربران ایرانی تغییر چشمگیری نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا