تکنولوژی

اچ‌تی‌سی موبایل بلاک‌چین تولید می‌کند!

طبق گزارش وب‌سایت The next Web کمپانی اچ‌تی‌سی اعلام کرده قصد دارد یک اسمارت‌فون اندرویدی مجهز به تکنولوژی بلاک‌چین تولید کند. اچ‌تی‌سی این دیوایس را «Exodus» نامگذاری کرده و آن را به کیف پول جهانی و پشتیبانی سخت‌افزاری از ارزهای مجازی و اپلیکیشن‌های مرتبط مجهز کزده است.

برای شروع، Exodus از بیت‌کوین، Ethereum و دیگر شبکه‌های قدرتمند در این زمینه پشتیبانی خواهد کرد و انتظار می‌رود با گذشت زمان از دیگر شبکه‌های ارز مجازی هم پشتیبانی کند. اچ‌تی‌سی به‌دنبال شبکه بلاک‌چین بومی است که در آن از گوشی‌های Exodus برای پشتیبانی از مبادلات ارزهای مجازی بین کاربران استفاده می‌شود. ضمنا طبق گزارش‌های متعدد اچ‌تی‌سی قصد دارد این امکان را به کاربران بدهد تا گوشی‌های Exodus را با استفاده از ارزهای مجازی نیز خریداری کنند. «فیل چن» موسس HTC Vive قرار است مدیریت تمامی پروژه‌های بلاک‌چین شرکت را برعهده بگیرد. این اقدام اچ‌تی‌سی در اصل کمی پس از اعلام تصمیم مدیران فیسبوک و اینستاگرام در جهت راه اندازی و مدیریت شبکه بلاک‌چین در فیسبوک اتفاق افتاده است.

فیل چن در جریان کنفرانس Consensus 2018 که در نیویورک برگزار شد گفت: «ما گوشی را تصور می‌کنیم که در آن می‌توانید کلیدها، هویت و دیتاهایتان را نگهداری کنید.»

گوشی Exodus شرکت اچ‌تی‌سی احتمالا دومین اسمارت‌فون بلاک‌چین در دنیا خواهد بود. اولین گوشی بلاک‌چین که توسط شرکت «Sirin Labs» ساخته شده، «Finney» نام دارد. این گوشی به کاربران امکان نگهداری و استفاده از ارزهای دیجیتال بدون نیاز به پرداخت کارمزدهای اضافی تراکنش‌ها را می‌دهد. این گوشی 1000 دلار قیمت دارد.

اچ‌تی‌سی هنوز تاریخ معرفی و قیمت اسن گوشی را اعلام نکرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا