تکنولوژی

دستیار گوگل، بهتر از الکسا و سیری

اگر آنقدر خوش شانس هستید که در خانه خود، بیش از یک دستگاه مجهز به دستیار هوشمند دارید، احتمالا نتایج تحقیقات اخیر شما را چندان متعجب نمی‌کند. اما برای کسانی که از دستیار هوشمند استفاده نکرده‌اند:  دستگاهی بخرید که دستیار هوشمند گوگل – Google Assistant داشته باشد!

نتایج دو تحقیق اخیر که هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که در حوزه دستیار هوشمند مجازی، گوگل نسبت به دیگر رقبا پیشتاز است.

اولین گزارش، از شرکت بازاریابی دیجیتال  Stone Temple Consulting منتشر شده و  ادامه تحقیقی است که سال پیش اولین بار انجام شده است. در این تحقیق، محققان با انجام 5000 تست مختلف، دستیارهای هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و بر اساس میزان جوابگویی صحیح  آنها، به آنها امتیاز می‌دهند.

در دومین گزارش که توسط شرکت ROAST انجام شده، تلاش برای مقایسه دستیار گوگل با دیگر رقبا نیست و محققان تنها با سوال پیچ کردن دستیار گوگل، قابلیت پاسخگویی آن را محک زندند. همانطور که در جدول زیر می‌‌بینید، این دستیار به 54 درصد سوال‌ها پاسخ صحیح داد.

این تحقیقات، دو یافته جالب را افشا می‌کنند. اولی اینکه دستیار گوگل عملا روی گوشی موبایل عملکرد بهتری نسبت به دستگاه های  دیگر مانند  Google Home Max. دارد. دوما، باید یادآور شد که با وجود اینکه الکسا جا پای گوگل می‌گذارد اما نتایج اعلام شده نشان می‌دهد که نسبت به سال پیش پیشرفت چشمگیری داشته ونتایج حرفه‌ای‌تری ارائه می‌دهد. اگر قرار بود جایزه‌ای برای “بیشترین پیشرفت” به دستیاری داده شود، الکسا قطعا این جایزه را با افتخار کسب می‌کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا