تکنولوژی

با گوگل داپلکس آشنا شوید

به احتمال زیاد فیلم Her را دیده‌اید فیلمی که یک دستیار هوشمند به جای شخصیت اصلی فیلم به جاهای مختلف زنگ می‌زند و برای او قرار می‌گذارد یا کاری را به جای او انجام می‌دهد. نکته اصلی اینکه صدای این دستیار هوشمند بسیار شبیه یک شخصیت واقعی است و به همین دلیل تصور اینکه انسان با یک کامپیوتر با حالت عادی صحبت کند بسیار دور از ذهن است. گوگل اما در جریان کنفرانس برنامه نویسان خود به همگان نشان داد که این تکنولوژی آینده نیست و همین الان هم آن را آماده عرضه دارد و احتمالا همین امسال شاهد دستیارهای هوشمندی هستیم که به جای شما به افراد مختلف زنگ می‌زنند و برای شما قرار می‌گذارند یا کاری را انجام می‌دهند. 

ابتدا دموی گوگل را ببینید: 

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل برای نشان دادن این قابلیت دستیار هوشمند گوگل نمونه‌ای از یک مکالمه ضبط شده واقعی از  ماشین با یک آرایشگاه زنانه و گرفتن وقت برای یک خانم را پخش کرد. مکالمه‌ای که حاضران در کنفرانس I/O را به وجد آورد. دلیل شگفتی حاضران مشخص بود چون دستیار هوشمند به نحو غیر قابل باوری طبیعی صحبت می‌کرد به سوالات پاسخ می‌گفت، به خوبی از پس پیچیدگی‌های یک مکالمه (مواجه با سوالات غیر مترقبه) بر می آمد و حتی از مکث‌های انسانی برای صحبت مثل همممممم هم برای طبیعی نشان دادن مکالمه بهره می‌برد. به همین جهت فردی که قرار ملاقات را برای این آرایشگاه تنظیم می‌کرد به هیچ وجه شک نکرد با یک دستیار هوشمند دارد صحبت می‌کند. 

ساندار پیچای در هنگام پخش این مکالمه گفت که نام آن Google Duplex است و گوگل سالهاست دارد روی آن کار می‌کند. به نظر می‌رسد با این دمو از گوگل پنجره گسترده‌تری از کاربرد هوش مصنوعی پیش روی همگان گشوده شده است . به گفته پیچای گوگل داپلکس تاکنون انواع مختلف گفت و گو بدون کمک اپراتورهای گوگل را انجام داده و به طور خودکار به پایان رسانده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا