تکنولوژی

دستیار صوتی آمازون روی گوشی‌های اندرویدی

اگر گوشی اندرویدی دارید حالا میتوانید دستیار صوتی آمازون را به عنوان دستیار صوتی اصلی یا پیش‌فرض گوشی خود تنظیم کنید به این ترتیب با فشار دگمه Home دستیار صوتی آمازون گوش به فرمان شما خواهد بود.

تا قبل از این فقط قادر بودید که دستیار صوتی کورتانای مایکروسافت را با دستیار صوتی گوگل خود تغییر دهید. 

البته این امکان هنوز روی همه گوشی‌های اندرویدی فراهم نشده است اما برای دیدن اینکه گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی میکند یا نه باید اپلیکیشن Alexa را روی گوشی خود بریزید یا اگر دارید آن را به روزرسانی کنید. بعد از بخش تنظیمات به “Assist apps” مراجعه کنید و دستیار صوتی پیش فرض خود را تغییر دهید. 

البته قابلیت‌های الکسا روی اندروید هنوز محدود است. هنوز از طریق آن نمی‌توان نقشه را باز کرد یا یک تماس صوتی گرفت اما مثلا می‌توان یک جست و جو در گوگل کرد. همچنین نمی‌توانید با گفتن الکسا به گوشی خود آن را فراخوانی کنید ( کاری که با گفتن آن مقابل بلندگوی هوشمند آمازون به راحتی انجام می‌شود) 

برخی کاربران تایید کرده‌اند که دستیار صوتی آمازون را روی گوشی‌های گوگل پیکس ۲ ، One Plus 5 ، اکسپریا، Moto G5 Plus ، Essential Phone 1 ، Samsung Galaxy Note 8 ، Samsung Galaxy S8 Plus و Samsung Galaxy S9  فعال شده و قابلیت انتخاب دارد. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا