تکنولوژی

اتاق کنفرانس هوشمند مایکروسافت، نمایی از آینده جلسات اداری

مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال در کنار محصولات دیگر نوعی اتاق کنفرانس مخصوص  آینده را هم معرفی کرد.

 اتاق‌ها وسالن‌های کنفرانس معمولا منطقه چندان جذابی برای کارمندان محسوب نمی‌شوند اما مایکروسافت نمونه اولیه نوعی سرویس سخت افزاری را معرفی کرده که کنفرانس‌ها را بسیار ساده تر و هیجان انگیز‌تر خواهد کرد. ابزاری که ماکیروسافت برای اتاق کنفرانس معرفی می‌کند، ایده نابی است که احتمالا قسمتی از فضای کاری آیندگان را به ما نشان می‌دهد.

مهمترین قسمت این تکنولوژی جدید مایکروسافت، یک دوربین 360 درجه و میکروفون است که می‌تواند تمام افراد حاضر در اتاق را شناسایی کرده، به آنها خوش‌آمد گفته و تمام گفته‌های آنان طی جلسه را صرف نظر از زبانشان، ثبت و ضبط کند. مایکروسافت سالهاست که به روی قابلیت ترجمه سرویس اسکایپ خود فعالیت دارد و اتاق کنفرانس مخصوص آینده نیز بدون شک آخرین دستاوردهای این شرکت در حوزه ترجمه را ارائه خواهد داد.

مایکروسافت در توسعه و ساخت این اتاق کنفرانس، پا را بسیار فراتر از حد تصور گذاشته است. سرویس معرفی شده مایکروسافت با کمک ابزار مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند تمام گفته‌های مطرح شده داخل جلسه را دنبال کرده و برای عملی شدن آنها اقدام کند. به عنوان مثال اگر کسی داخل جلسه بگوید:« من هفته دیگر با شما در این باره صحبت خواهد کرد.»، هفته دیگر از طریق سرویس Microsoft Teams، رقیب  Slack  – نوتیفیکیشن یا هشداری دریافت خواهد کرد تا مطمئن شود آن شخص قطعا به حرف خود عمل می‌کند. این دقیقا مشابه کاریست که کورتانا در ویندوز 10 انجام می‌دهد اما این قابلیت قطعا در فضای یک جلسه رسمی مهم، کارایی بیشتری دارد.

هنوز نمی‌دانیم که سناریوی اتاق کنفرانس مایکروسافت قرار است به واقعیت تبدیل شود اما دموی مایکروسافت به خوبی این سرویس و قابلیت‌های آن را معرفی کرد. مایکروسافت قول داده که صفحه نمایش جدید Surface Hub را در نیمه دوم 2018 عرضه کند و این محصول برای فضای هوشمندی مانند اتاق  کنفرانس جدید این شرکت، ترکیب ایده آلی شکل می‌دهد.

دیگر خبرهای کنفرانس بیلد 2018

همکاری مایکروسافت  dji

– 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا