تکنولوژی

ویدیوهای مشوق تقلب درسی از یوتیوب حذف شد

مدتی پیش بی‌بی‌سی گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌ها با انتشار ویدیوهای تبلیغاتی در یوتیوب، دانش آموزان و دانشجویان را به تقلب و نقض قوانین یوتیوب تشویق می‌کنند. بعد از انتشار این خبر، یوتیوب این ویدیوها را از صدها کانال این شبکه حذف کرد.

هفته گذشته، بی‌بی ‌یک گزارش تحقیقاتی منتشر کرد که اذعان می‌کرد بیش از 250 کانال در شبکه یوتیوب، تبلیغ شرکتی اکراینی به نام EduBirdie را به صورت گسترده ارائه می‌کنند. شرکت EduBirdie، سرویس‌هایی برای فروش تحت عنوان “موضوعات تحقیقاتی” ارائه می‌دهد که مشخص شد در حقیقت سرویس نوشتن مقاله برای دانش‌آموزان و دانشجویان است. این شرکت اسپانسر صدها کانال یوتیوب شده بود و از آنها می خواست تا به بینندگان خود اعلام کنند که با خرید سرویس این شرکت، به صورت صد درصدی در امتحانات قبول خواهند شد.

با ادامه تحقیقات بی‌بی‌سی، یوتیوب اعلام کرد که ویدیوهایی که بر اساس قوانین این شبکه ارائه نشوند، حذف خواهند شد. بی‌بی‌سی اشاره کرد که فروش مقاله‌های آموزشی، غیر قانونی نیست اما طبق ادعا یوتیوب تبلیغاتی توسط این شبکه‌ها تحت عنوان “سرویس‌های کمک درسی” و “سرویس‌های نوشتن مقاله‌های دانشگاهی” ارائه می‌شود که این کار غیرقانونی است و این ویدیوها به همین دلیل حذف شده‌اند.

طی سال‌های اخیر، سرویس‌های نوشتن مقاله و گزارش برای دانش آموزان و دانشجویان در سطوح مختلف، افزایش چشم گیری پیدا کرده است و دانشجویان به راحتی و کمترین قیمت ممکن می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کرده و نمره قابل قبولی بگیرند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا