تکنولوژی

اسکرین‌شات ویندوز 10 آسان‌تر از همیشه

اگر شما هم از آن دسته از فاراد هستید که از صفحات ویندوز خیلی اسکرین‌شات می‌گیرید، احتمال با شنیدن این خبر که مایکروسافت قصد دارد اسکرین‌شات گرفتن در ویندوز را خیلی آسان‌تر از گذشته کند شگفت‌زده خواهید شد.

اگر شما هم آخرین نسخه ویندوز 10 را در برنامه Windows Insider دریافت کنید، متوجه خواهید شد که ابزار Screen Sketch که در گذشته بخشی از ویندوز دیوایس‌های دارای صفحه نمایش لمسی بود، امروزه به عنوان یک اپلیکیشن جداگانه برای دیگر نسخه‌های ویندوز هم ارائه شده و قابل استفاده است.

این یعنی کاربران با فشردن کلیدهای WIN + Shift + S سپس انتخاب قسمتی از صفحه برای اسکرین‌شات گرفتن می‌توانند از این ویژگی به‌همین راحتی استفاده کنند. علاوه بر این، می‌توانید این ویژگی را در قسمت Action Center هم پیدا کنید و یا اینکه کلید Print Screen روی کیبورد را طوری تنظیم کنید که پس از فشردن آن به جای عکس گرفتن از صفحه نمایشگر، برنامه Screen Sketch برایتان اجرا شود.

پس از اینکه با این برنامه اسکرین شات گرفتید، می‌توانید با استفاده از ابزار مختلفی که در اختیارتان قرار دارد به تصویر متن اضافه کنید و یا هرچه که دلتان می‌خواهد روی آن رسم کنید و جالب‌تر اینکه اسکرین شات ثبت شده را به راحتی از طریق اسکایپ، ایمیل و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

اگر مایل به استفاده از این ویژگی هستید، ابتدا مطمئن شوید که در برنامه Windows Insider ثبت نام کرده‌اید و اینکه گزینه دریافت سریع آپدیت‌ها را فعال کرده‌اید. این ویژگی در حال حاضر روی دیوایس‌های ویندوزی که صفحه نمایش لمسی دارند از طریق Windows Ink Workspace قابل استفاده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا