تکنولوژی

سونی و فروش 79 میلیون پلی‌استیشن 4

سونی، گزارش سالیانه درآمد خود را منتشر کرد که اعلام می‌کند کنسول PS4 که نوامبر 2013 عرضه شد، فروش بی سابقه‌ای را از زمان عرضه تا کنون تجربه کرده است.

گزارش سویی تا تاریخ سی و یکم مارس 2018 بوده که مشخص می‌کند درآمد این شرکت از فروش PS4، بیشتر از میزان پیش بینی شده بوده است. این شرکت پیش بینی کرده بود که تعداد 78 میلیون دستگاه PS4 در سرتاسر جهان به فروش خواهد رساند اما در حقیقت 79 میلیون دستگاه فروخته است. تنها در سه ماهه چهارم، 2.5 میلیون کنسول PS4 فروش رفته است.

با این وجود، تعداد کمتری  پلی استیشن 4 نسبت به سال گذشته فروش رفته و مسئولین سونی نیز این کاهش فروش را پیش بینی می کرده اند و به همین دلیل حضور این نسل از کنسول پلی استیشن را با عرضه نسخه PlayStation 4 Pro، تمدید کردند. به همین علت، معرفی نسخه Playstation Pro 5 با تعویق روبرو خواهد شد. سونی فعلا درباره زمان عرضه نسخه بعدی حرفی نزده است.

سال مالی 2018، برای سونی از اول آوریل 2018 تا سی و یکم مارس 2019 ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود سونی تا پایان سال مالی 2018، 16 میلیون دستگاه دیگر از PS4 به فروش برساند. با وجود اینکه فروش این کنسول نسبت به سال گذشته‌اش، قطعا کاهش پیدا خواهد کرد اما باید در نظر داشت که سال مالی جدید، ششمین سال عرضه این کنسول بازی است.

اما سونی چگونه کاهش فروش PS4 را جبران خواهد کرد؟ جواب، فروش نرم افزارهاست.

در گزارش درآمد سالیانه اخیر سونی در بخش نرم افزاری، افزایش 18 درصدی نسبت به سال پیش به چشم می‌خورد (در سال 2017، بیش از 246.9 میلیون یونیت نرم افزاری فروخته شده است). به علاوه، سرویس پرمیوم  PlayStation Plus  سونی نیز با افزایش 7.8 میلیونی به رقم 34.2 میلیون عدد رسیده است.

باید ببینیم سونی برای بقیه سال 2018 چه برنامه‌هایی دارد . بعد از عرضه PS4 این شرکت تمرکز زیادی به روی بازی‌های اختصاصی این کنسول بازی اعمال کرده است که نتیجه رضایت بخشی نیز داشته است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا