تکنولوژی

درآمد 2 میلیارد دلاری آمازون از تبلیغات

در فصل مالی اول سال ۲۰۱۸، کمپانی آمازون توانسته بیش از 2 میلیارد دلار درآمد را از راه‌هایی به‌جز فروش محصولات کسب کند. طبق اعلام  شرکت آمازون در روز چهارشنبه، بخش اعظم این درآمد 2 میلیارد دلاری از فروش تبلیغات به‌دست آمده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیر 139 درصدی داشته است. این چهارمین فصل متوالی است که درآمد آمازون از تبلیغات در مقایسه با دوره قبلی افزایش داشته است.

با این نتایج کارشناسان این صنعت معتقدند که بزرگترین کمپانی‌ها در بخش تبلیغات در دنیای دیجیتال باید مراقب این رشد چشمگیر شرکت آمازون باشند.

جو اگان یکی از مدیران شرکت Mindshare در اینباره می‌گوید: «دو قطب اصلی تبلیغات در دنیای دیجیتال یعنی گوگل و فیسبوک باید نگران درآمدهای آینده خود از بخش تبلیغات باشند »

فیسبوک و گوگل در بحث تبلیغات آنلاین در دنیا تقریبا بدون رقیب هستند و تخمین زده می‌شود بیش از 80 درصد از درآمد سالانه  تبلیغات آنلاین در دنیا به این دو کمپانی تعلق دارد. اما با افزایش افرادی که فروشگاه آمازون را مستقیما برای خریدهای آنلاین خود انتخاب کرده و دیگر در گوگل جستجو نمی‌کنند، شرکت‌ها و موسسات نیز ترجیح می‌دهند از این به بعد تبلیغات خود را در وبسایت آمازون به نمایش بگذارند.

مشترکین آمازون پرایم تبلیغات درون ویدیویی را نمی‌بینند- البته فعلا

«اولوفسکی» مدیر بخش مالی شرکت آمازون می‌گوید: «آمازون تمرکز خود را روی کمک به تبلیغ‌ کنندگان گذاشته تا بتوانند برند و محصولات جدید خود را به مشتریان معرفی کنند و کمپانی ما امیدوار است این تبلیغات به خرید کالا از این تبلیغ کنندگان منجر شود.»

او در ادامه گفت: «آمازون قصد دارد فروش تبلیغات خود را توسعه دهد اما این تبلیغات نباید به شکلی باشند که تجربه خرید کاربران را خراب کند. آمازون همواره حامی مشتریانش است و در این زمینه هم تلاش بسیاری کرده تا تبلیغات تا حد ممکن مزاحم خرید کاربران نشوند.»

آمازون فرصت بسیار خوبی دارد تا از تبلیغات در ویدیوهایی که برای مشتریان پرایم خود ارائه می‌کند کسب درآمد کند اما شرکت گفته که فعلا قصد ندارد تبلیغات را به ویدویها وارد کند. اولوفسکی گفته نمایش تبلیغات در ویدیوها فرصت‌ها و درآمد بسیار خوبی در اختیار آمازون قرار می‌دهد اما این کمپانی تصمیم گرفته حداقل فعلا از انجام چنین کاری خودداری کند.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا