تکنولوژی

جریمه سنگین هواوی به خاطر صادرات به ایران

روز سه شنبه دادستان‌های نیویورکی جلسه‌ای تشکیل دادند تا درمورد شرکت هوآوی و اتهام اخیر این شرکت مشورت کنند. احتمال می‌رود آن‌ها شرکت هوآوی به نقض قوانین تحریم‌ ایران متهم کنند. بر اساس گزارش رویتر مقامات آمریکایی از سال 2016، شرکت هو‌آوی را تحت نظر دارند و حالا به خاطر آنچه قاچاق محصولات آمریکایی به ایران خوانده شده قصد مجازات آن را دارند.

این مقامات از هواوی خواستار توضیحات بیشتر در مورد نقض قوانین و صادرات احتمالی به ایران شده‌اند. 

این نخستین بار نیست هواوی به دلیل صادرات به کشورهای تحت تحریم از سوی دولت آمریکا مورد تهدید قرار می‌گیرد. دو سال قبل نیز این شرکت به دلیل صادرات محصولاتی به کشورهایی چون سوریه، کره شمالی،کوبا، سودان و ایران تحت تحقیقات وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت. 

شرکت هواوی یک شرکت ۱۰۰ میلیارد دلاری است و ۱۸۰ هزارکارمند درسراسر جهان دارد.

مقامات آمریکایی پیش از این شرکت چینی  ZTE را به خاطر صادرات به ایران تحت مجازات مالی شدیدی قرار داده بودند. حالا اگر هواوی نیز به همان موارد متهم شود احتمال دارد مجازاتی بیشتر از ۱ میلیارد دلار را به او تحمیل خواهند کرد. 

جریمه شرکتهای تکنولوژی چینی به خاطر صادرات به ایران از سویی به جنگ تجارت بین چین و آمریکا نیز بیش از پیش دامن می‌زند. هم شرکتهای چینی در بازار آمریکا حضور گسترده‌ای دارند و هم شرکتهای آمریکایی در چین. طی چند ماه اخیر جنگ تعرفه‌ای بین دو کشور بسیار بالا گرفته است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا