تکنولوژی

دستگاه آنلاک کننده آیفون هک شد

چند وقت پیش اخباری راجع به یک دیوایس جدید که قادر است قفل هر آیفونی را آنلاک کند منتشر کردیم. این دیوایس که «Graykey» نام دارد توسط کمپانی GrayShift ساخته شده و در اصل برای سازمان‌های اجراکننده قانون طراحی شده است. این دستگاه قادر است با توجه به نوع قفل انتخاب شده برای گوشی، رمز آن را در چند ساعت و یا چند روز پیدا کند. ضمنا این دیوایس در 2 مدل ارائه شده که مدل ارزان‌قیمت آن به اتصال اینترنت هم نیازمند است.

حال به‌نظر می‌رسد زمانی که شرکت قصد داشته یکی از این دیوایس‌ها را برای یکی از مشتریان خود (از طریق اینترنت) راه‌اندازی کند، یک هکر توانسته بخشی از کدهای این دیوایس را سرقت کند. شخص یا گروهی که توانسته این دسته از کدها را سرقت کند تا به‌امروز دومرتبه برای گرفتن باج به شکل بیت‌کوین با شرکت ارتباط برقرار کرده است. گفته می‌شود این شخص یا گروه حداقل 15 هزار دلار پول درخواست کرده و برای اثبات ادعاهای خود قسمت کوچکی از کدهای سرقت شده را هم ارائه کرده است.

هنوز مشخص نیست کدهای سرقت شده تا چه حد حساس هستند و اینکه کمپانی GrayShift چه اقداماتی در جهت پس گرفتن این کدها انجام داده است. شرکت در رابطه با این اتفاق گفته که هیچ آی‌پی حساسی توسط این افراد به‌سرقت نرفته و اقدامات لازم برای جلوگیری از سرقت مجدد اطلاعات این دیوایس‌ها انجام گرفته است.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا