تکنولوژی

از اطلاعات اینستاگرام بک‌آپ بگیرید

اینستاگرام به تازگی از ابزاری جدید رونمایی کرده است. این ابزار قابلیت جابه‌جایی اطلاعات را برای کاربران مهیا می‌کند. این ابزار در راستای قوانین جدید بریتانیا در مورد امنیت داده‌ها و اطلاعات ایجاد شده است. به کمک این ابزار کاربران می‌توانند یک نسخه از اطلاعاتی که بر روی اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند را دانلود کنند. این امکان در حال حاضر بر روی سایت این سرویس اشتراک عکس فعال است. با وارد کردن ایمیل فرد، اینستاگرام ایمیلی برای کاربر می‌فرستد. این ایمیل حاوی لینکی است که با انتخاب آن، دسترسی به فایلی حاوی عکس‌ها، کامنت‌ها، اطلاعات پروفایل و داده‌های دیگر ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی به اطلاعات، پسورد اینستاگرام لازم است. بعد از ورود به سایت پیامی با این مضمون دیده می‌شود: ما در حال ساخت فایلی حاوی مطالبی که بر روی اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اید هستیم. ایمیلی با لینک دسترسی به آن برای‌ شما ارسال خواهد شد. جمع‌آوری این اطلاعات و فرستادن آن ممکن است تا ۴۸ ساعت طول بکشد.

از طریق قسمت تنظیمات امنیت این اپلیکیشن بر روی گوشی‌ هم می‌توان به این داده‌ها‌ دسترسی پیدا کرد. با اینکه شاید به نظر برسد این امکان، جدا شدن  کاربران از این شبکه‌ اجتماعی را راحت‌تر از قبل ‌کند، اما در اصل  کاربران با داشتن یک کپی از اطلاعاتشان احتمالا احساس راحتی و امنیت بیشتری خواهند داشت و اگر این اطلاعات را نزد خود نگهدارند خیالشان راحت است که هیچ اتفاقی برای آن نخواهد افتاد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا