تکنولوژی

با روبات بازیافت اپل آشنا شوید

طبق گزارش TechCrunch، اپل همزمان با روز جهانی زمین از روبات جدیدیش «دیزی» پرده برداشت. روباتی که می‌تواند با اوراق کردن آیفون‌های مستعمل، قسمت‌هایی که قابلیت استفاده شدن دارد را جدا کرده و آنها را بازیافت می‌کند.

روبات دیزی، از نوادگان Liam است، روبات بازیافت کننده‌ای که اپل سال 2016 معرفی کرد. دیزی در حقیقت قسمت‌هایی از پدربزرگ خود را درون خود دارد و حالا یک روبات بازیافت شده محسوب می‌شود که قادر است آیفون‌های خراب را بازیافت کند. دیزی می‌تواند قسمت‌های مختلف 9 مدل آیفون را با سرعت 200 دستگاه در ساعت، جدا کند. این روبات همچنین همزمان با جدا سازی، بعضی از قطعات به هم متصل شده را نیز سوا می‌کند.

همزمان با دیزی، اپل سرویس موقتی به نام GiveBack را نیز معرفی کرده است که مشتریان می‌توانند با استفاده از آن دستگاه‌های قدیمی اپل خود را از طریق فروشگاه‌ها یا وب‌سایت اپل برای بازافت ارائه دهند. برای هر دستگاهی که از امروز تا تاریخ سی ام آوریل ارائه می‌شود، اپل به موسسه غیردولتی حامی محیط زیست Conservation International، کمک مالی خواهد کرد. (کاربرانی که دستگاه‌ها را برای بازیافت عرضه می‌کنند، گیفت کارت‌های هدیه اپل دریافت خواهند کرد).

اخیرا اپل اعلام کرده که سال‌هاست به روی انرژی پاک یا تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده و تعدادی از شعبات این شرکت در سرتاسر دنیا حالا به صورت کامل از این نوع انرژی در خط تولید و زیرساخت‌های فیزیکی خود استفاده می‌کنند. مدرعامل اپل، تیم کوک، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعلا مقدور نیست تمام شعبات را به صورت صد درصدی به انرژی پاک تجهیز کرد: «ما همچنان تلاش می‌کنیم که محدودیت‌ها را کنار بزنیم و تا حد ممکن به سمت انرژی تجدید پذیر حرکت کنیم. بازیافت محصولات، تجهیز شعبات به انرژی تجدید پذیر و مشارکت با شرکت‌هایی که می‌توانند از منابع جدید و خلاقانه برای تولید انرژی بهره ببرند، از جمله مواردی است که در دست اقدام هستند. آینده زمین وابسته به فعالیت کنونی ماست».

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا