تکنولوژی

ولوو بعدی احتمالا با موتور مرسدس بنز معرفی می‌شود

موتورهای شرکت مرسدس بنز بدون شک عالی هستند و از طرف دیگر خودروهای جدید شرکت ولوو هم بی‌نظیر هستند. از همین رو در آینده نزدیک به احتمال زیاد شاهد ترکیب این دو مشخصه با همدیگر خواهیم بود. بنابراین می‌توان گفت ترکیب موتور بنز با خودروهای ساخت ولوو خروجی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

طبق گزارش ریوترز شرکت Daimler که کمپانی مادر مرسدس بنز محسوب می‌شود ظاهرا علاقه خاصی به همکاری با ولوو دارد. این همکاری احتمالا به خرید بخشی از شرکت ولوو به‌منظور تامین موتور خودروهای این شرکت سوئدی توسط مرسدس بنز منجر شود. اوایل امسال گزارش‌های مبتنی بر تمایل شرکت جیلی (شرکت مادر چینی ولوو) به خرید بخش از سهام کمپانی دیملر منتشر شد. در ادامه مشخص شد که مدیرعامل شرکت جیلی به صورت مخفیانه و برای نزدیک‌تر کردن روابط این دو شرکت بیش از 9 میلیارد دلار از سهام کمپانی دیملر را خریداری کرده است.

حال اگر شرکت دیملر بخواهد از سسیتم موتوری شرکت مرسدس در خودروهای جدید ولوو استفاده کند احتمالا شاهد نتایج جالبی خواهیم بود. برای مثال شرکت دیملر می‌تواند از موتور 2.0 لیتری و 4 سیلندر استفاده کند و یا اینکه می‌تواند از موتور 3.0 لیتری و 6 سیلندر در کنار سیستم هیبریدی 48 ولتی استفاده کند. جالب‌تر اینکه ممکن است دیملر از موتور 4.0 لیتری با توربو جفتی ای‌ام‌جی 8 سیلندر در کشور آلمان استفاده کند. البته این احتمال کمی دور از انتظار است چراکه ولوو بیشتر روی الکتریکی سازی خودروهای جدیدش تاکید دارد و اینکه سرعت و شتاب بالا خیلی در الویت این کمپانی قرار ندارد.

البته این اخبار هرگز به این معنا نیست که ولوو خودش موتورهای ضعیفی تولید می‌کند. موتورهای T6 و T8 شرکت ولوو هردو از توربوشارژ و سوپرشارژهای 2.0 لیتری و 4 سیلندر بهره می‌برند. ضمنا ترکیب موتور T8 ولوو با سیستم هیبرید باعث شده که قدرت این موتور به 400 اسب بخار و گشتاور 470 پوند برسد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا