تکنولوژی

موسسه کمبریج آنالیتیکا به دنبال عرضه سکه مجازی بود

موسسه Cambridge Analytica که نام آن به خاطر خرید یا سرقت اطلاعات ۸۷ میلیون نفر بارها با فیس‌بوک به میان آمده و موجب عذرخواهی زاکربرگ هم شد ظاهرا به دنبال عرضه ارز مجازی خود بوده است.   به‌تازگی مشخص شده  که این شرکت تحلیل‌گر اطلاعات قصد داشته در سال گذشته ارز مجازی اختصاصی خود را معرفی کند و از طریق جذب سرمایه جمعی سرمایه لازم جهت توسعه این نوع ارز را جمع‌آوری کند. در صورت عملی شدن این تصمیم، این موسسه از طریق سکه‌های مجازی خود می‌توانست به افراد امکان ذخیره اطلاعاتشان به‌صورت آنلاین و حتی خرید و فروش آنها را بدهد.

کمبریج آنالیتیکا با تحلیل اطلاعات کاربران فیس‌بوک به یک عامل اصلی برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شد این چیزی بود که هم خود شرکت به آن اذغان کرد و هم بعدا کوشنر داماد ترامپ در گفت وگو با نشریه فوربس به آن اعتراف کرد.

مرتبط: چگونه بفهمیم فیس‌بوک اطلاعات ما را هم فروخته یانه؟

بریتانی کایزر یکی از کارمندان اسبق این موسسه در مصاحبه خود گفته: «موسسه Cambridge Analytica که اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر فیسبوک را به‌دست آورده بود، امید داشت حدود 30 میلیون دلار سرمایه از طریق جذب سرمایه جمعی کسب کند. این موسسه هم به خبرگزاری ریوترز اعلام کرده بود اخیرا در بخش تکنولوژی بلاک‌چین فعالیت‌هایی داشته اما درباره عرضه پول مجازی و یا اینکه چنین قصدی داشته چیزی اعلام نکرده است. طبق گزارش‌ها این موسسه قصد داشته یک ارز دیجیتال را هم به صورت مخفیانه تبلیغ کند و با طراحی برنامه‌ای برای اعزام سرمایه‌گذاران احتمالی به ماکائو برای حمایت از «کوین دراگون» که نوعی سکه مجازی است قصد داشته به‌طور غیرمستقیم آنها را با ارز مجازی آشنا کند و از نظرات و تمایلات آنها در این رابطه باخبر شود.»

طق گفته‌ها موسسه Cambridge Analytica کار بر روی عرضه سکه مجازی خود را از نیمه‌های سال 2017 آغاز کرده بود و قرار بوده عرضه اولیه آن تحت سرپرستی بریتانی کایزر و الکساندر نیکس موسس این شرکت باشد. اقدامات در زمینه توسعه و عرضه این سکه در مراحل آغازین خود بوده که الکساندر نیکس در سمت خود به حالت تعلیق درآمد و خبر رسوایی‌های این شرکت و فیسبوک در سراسر ددنیا پیچیده شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا