تکنولوژی

آکو، تولیدکننده گجت‌های سلامتی بر پایه هوش مصنوعی

استارت‌آپ‌هایی که در سراسر دنیا شروع به فعالیت می‌کنند معمولا خدماتی را ارائه می‌کنند و در این بین برخی نیز به‌صورت فروشگاه محصولات تولیدکنندگان را به‌فروش می‌رسانند. اما در این میان بعضی از این استارت‌آپ‌ها هستند که محصول یا دیوایسی را تولید و ارائه می‌کنند. به‌ندرت دیده شده استارت‌آپ‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند دیوایسی را تولید کنند اما با این وجود استارت‌آپ «آکو» قصد دارد دو گجت پوشیدنی را به‌زودی تولید و عرضه کند.

آکو فعالیت خود را از آذر 1394 در شهر رشت آغاز کرد. این استارت‌آپ توسط نگین امیری، سروناز محمودزاده و حامد قدسی تاسیس شد و حوزه فعالیت آنها در بخش دیوایس‌های سلامتی بر پایه تکنولوژی است. آکو در حال ساخت نوعی گجت پوشیدنی یا همان دستبند سلامتی است که می‌تواند علائم حیاتی و سلامت فرد را در طول روز به‌طور مرتب کنترل کند.

 یکی دیگر از دیوایس‌هایی که این استارت‌آپ قصد دارد در آینده نزدیک آن را معرفی کند نیز دستگاه سنجش قند خون هوشمند است که قادر به اندازه گیری سطح گلوکز خون فرد در طول روز است. با استفاده از این گجت که بدون وارد کردن سوزن و گرفتن نمونه خون و با استفاده از هوش مصنوعی و سنسورهای پیشرفته کار می‌کند، شخص می‌تواند بر میزان قند خون خود و دیگر افراد را از راه دور و از طریق اپپلیکیشنی که برای این دیوایس طراحی شده نظارت کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا