تکنولوژی

نکته‌های مهم قبل از راه‌اندازی یک استارت‌آپ

نام نویسنده: Rahul Varshneya

همان‌طور که برای کارشناسان معاملات املاک، مکان و موقعیت مهم‌ترین عامل موفقیت است، برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ نیز تمرکز بر این نکته ضروری است. شما خواه شدیدا درگیر راه‌اندازی استارت‌آپ جدید خود باشید یا حتی فقط ایده آن را در سر داشته باشید، باید بدانید منطقه‌ای را که به‌عنوان مکان فیزیکی اصلی برای راه‌اندازی کارتان انتخاب می‌کنید، بیشترین تاثیر را روی موفقیت شما خواهد گذاشت. سیاست‌گذاران کارآفرینی به تدریج به اهمیت استارت‌آپ‌ها پی برده‌اند.

طبق نظر شرکت کارآفرینی Ewing Marion Kauffman، استارت‌آپ یک سرمایه‌گذاری به شکل کارآفرینی است که قادر است ایده‌های شغلی جدیدی ارائه دهد.  با پیشرفت علم و تکنولوژی استارت‌آپ‌ها جایگاه ویژه‌ای در حوزه کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ پیدا کرده‌اند، به شکلی که بدون رقابت ایجاد شده توسط آنها، بازار تجارت دچار رکود می‌شود. کسب‌و‌کارهای جدید برای سلامت نظام اقتصادی در سطح ملی و محلی ضروری هستند و کارآفرینان جدید با ترکیب نوآوری، خلاقیت و اشتیاق می‌توانند در بازارهای رقابتی تکنولوژی و تجارت دوام بیاورند. ابتدا باید از کشوری که در آن هستید آغاز کنید، استارت‌آپ شما زمانی رسمیت پیدا می‌کند که در چارچوب یک مکان فیزیکی نیز قرار بگیرد و در نهایت فعالیت خود را گسترش دهید. هر کشوری قوانین خاصی برای کسب‌و‌کارها دارد. و این قوانین در سطح جهانی سخت‌تر می‌شوند. بنابراین سعی کنید یادگیری مسائل اداری هر منطقه را در برنامه خود قرار دهید. بنیانگذاران استارت‌آپ‌ها باید توجه داشته باشند که محل و مکان شروع فعالیت‌هایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هنگامی که به‌دنبال مکان مناسبی برای شروع استارت‌آپ خود هستید، به این سه اصل توجه کنید.

۱- تمرکز در شهرهایی که کالج‌ها و دانشگاه‌های آنها، برای خلق کارآفرینی و ایده‌های نوپا همکاری و مساعدت می‌کنند.

موسسه‌های آموزشی محلی در به وجود آوردن فضای دوستانه برای راه‌اندازی استارت‌آپ نقش بسزایی دارند. بسیاری از استارت‌آپ‌ها در بستر تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی شکل می‌گیرند و این موضوع عاملی مؤثر در خلق فرصت آفرینی‌های بیشتر و موفق است. فراهم کردن خدماتی مانند آموزش توسط مربی‌ها و آشنا ساختن دانشجویان با سرمایه‌گذاران و متخصصان رشته‌های مختلف، یکی از راه‌هایی است که مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند برای ایجاد هرچه بیشتر استارت‌آپ‌ها و کارآفرینی انجام دهند. دان لوئر مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری UMSL از تجربه خود در این زمینه می‌گوید: در شهری مانند سنت لوییز که دارای موسسات کارآفرینی زیادی است، هم برای جامعه هم برای دانشجویان مزیت‌های زیادی وجود دارد. در شرکت ما نیز کلاس‌های آموزشی برای کارآفرینان نوپا وجود دارد و همچنین آنها با تمرین مداوم، آموزش می‌بینند.  لوئر توضیح می‌دهد: دانشکده‌ها، استادان و محققان در این شرایط می‌توانند هم تدریس کنند و هم به‌صورت عملی در برنامه‌های استارت‌آپ مشارکت کنند. دانشجویان نیز قادر خواهند بود تجربه‌های مفیدی در این زمینه در دنیای واقعی کسب کنند.

۲- فضاهایی که کارآفرینان و نوآوران باتجربه، تازه واردان را تعلیم می‌دهند.

کسانی که در دنیای سرمایه‌گذاری و بازاریابی تجربه دارند می‌توانند نکات جدیدی را برای شکل دهی به تصمیمات و ایده‌های تان به شما یادآور شوند و همچنین مدیریت چالش‌های جدید را به شما بیاموزند. شهر آستین در تگزاس، یکی از شهرهایی است که برای داشتن محیط دوستانه و آموزشی در زمینه کارآفرینی و استارت‌آپ شناخته می‌شود و این به دلیل حمایت کارآفرینان از یکدیگر است.

کریستین آلمنی مشاور بازاریابی از Trailblaze Growth Advisors توصیه می‌کند به‌دنبال شهرهایی باشید که فرصت برخورداری از برنامه‌های آموزشی و دسترسی به شبکه‌های کارآفرینی محلی را برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌های جدید، داشته باشد.  آلمنی می‌گوید: «ممکن است بخشی از کار دچار شکست شود و در این شرایط داشتن ارتباط با افراد باتجربه که خود نیز این راه را طی کرده‌اند و می‌توانند برای مشکلات راه حل ارائه دهند شانس بزرگی است.» آلمنی همچنین توصیه می‌کند که با استادان تجارت و کسب‌و‌کارهای محلی نیز همکاری داشته باشید و سعی کنید در انتخاب آنها دقت عمل داشته باشید.

۳- شهرهایی که قوانین آنها برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها، کمک و مساعدت‌های ویژه در نظر می‌گیرند.

سیاست‌گذاری‌های تجاری، بیشتر همسو با رویکرد شرکت‌های بزرگی است که بر حیطه اقتصادی یک منطقه تسلط دارند. مشکل اینجاست که این شکل رقابت برای استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان نوپا مشکل‌آفرین است. از مناطقی که دارای قوانین سخت محلی و دولتی برای ایجاد کسب‌و‌کارهای جدید هستند، اجتناب کنید. در عوض مکان‌هایی را جست‌وجو کنید که سیاست‌گذاران اقتصادی‌شان از کارآفرینی و ایده‌های خلاق و سازنده حمایت می‌کنند و اهمیت این موضوع را در اقتصاد درک کرده‌اند. با بررسی دقیق مالیات‌های محلی، آیین‌نامه‌های ناحیه‌ای و قوانین گرفتن مجوز کسب‌و‌کار آشنا شوید و بعد از آن محل فیزیکی مورد نظر خود را برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارتان انتخاب کنید. بسیاری از استارت‌آپ‌ها، به‌ویژه در زمینه تکنولوژی، از شرکت‌های بزرگ مشتق شده‌اند در اینکه شروع کار برای کارآفرینان بسیار دشوار است، شکی نیست. در واقع هشتاد درصد از کسب‌و‌کارهای نوپا شکست را در هجده ماه اول تجربه می‌کنند. به هر حال باید توجه داشته باشید که در ابتدای راه‌اندازی یک استارت‌آپ هرچه فعالیت‌هایی که انجام می‌شود صحیح‌تر و اصولی‌تر باشد، شانس موفقیت بالاتر می‌رود.

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا