تکنولوژی

مدیریت مخارج و پس‌انداز پول با «دراپز»

تکنولوژی امروزه به ما این امکان را می‌دهد که زندگی خود را به شیوه جدید جلو ببریم و کنترل کنیم. در این میان برخی از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها این امکان را به افراد می‌دهند که فعالیت‌های روزانه و خرج و مخارج خود را مدیریت کنند.

استارت‌آپ «دراپز» که یک کسب‌وکار در حوزه فینتک محسوب می‌شود در سال 1394 توسط ارسلان یاورویسی تاسیس شد. دراپز در اصل یک سیستم پس‌انداز حساب هوشمند است که با کنترل خرج و مخارج افراد و حساب بانکی آنها، پس‌انداز پول را به‌صورت هوشمند و اتوماتیک انجام می‌دهد. مدیرعامل دراپز این پلتفرم را یک نوع قلک مجازی می‌داند که به افراد این امکان را می‌دهد با استفاده از الگوریتم هوشمندی که برای آن طراحی شده برای اهدافی که در سر دارند پول ذخیره کنند و بر روی پس‌اندازهایشان نظارت دقیق داشته باشند.

دراپز

دراپز با بررسی تراکنش‌های روزانه حساب بانکی و تحلیل آنها به وسیله الگوریتمی که برای آن طراحی شده به کاربر اعلام می‌کند که چه مقدار پول را در چه زمان‌هایی قادر است پس‌انداز کند. این مبالغ پس‌انداز شده در ادامه به صورت اتوماتیک در یک حساب دیگر که به‌شکل خودکار برای کاربر در بانک افتتاح شده انتقال داده می‌شود. در حال حاضر کاربران از طریق اپلیکیشن تحت وب دراپز می‌توانند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند

دراپز کار خود را از سال 1394 در شهر تهران آغاز کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا