تکنولوژی

اولین خودروی تمام الکتریکی بی ام و

شرکت BMW تایید کرد که قرار است اولین خودروی SUV تمام الکتریک خود را با نام BMWiX3 در سال 2020 عرضه کند. از این خودروی جدید SUV EV، اواخر سال جاری در نمایشگاه خودروی پکن پرده برداری خواهد شد.

در حال حاضر اطلاعات چندان زیادی در مورد خودروی iX3 در دست نیست اما مدل هیبریدی دیگری از این شرکت که X3 نام دارد، در حال حاضر در بازار آمریکا عرضه شده است.همچنین در بازار دیگر نقاط دنیا نیز مدل‌هایی از همین خودروی Crossover وجود دارد که با سوخت دیزلی کار می‌کند و تا کنون هیچ تلاشی برای هیبریدی کردن آنها انجام نشده است.

 طبق گفته Harald Krügerرئیس هیئت مدیره BMW AG، تمرکز به روی مدل تمام الکتریک X3  یکی از مهم ترین اقدامات شرکت بی او در راستای توسعه خودروهای آف رود لاکچرییست. این خودرو قرار است در سال 2020 عرضه شود و طبق گفته Krüger، بی او‌و تلاش دارد تا آن زمان بیشتر محصولات خود را به سمت الکتریکی کردن پیش ببرد.

Krüger هفته گذشته در یک سخنرانی اعلام کرد:« ما از کیت‌های ماژولار  مقیاس پذیر برای پروسه الکتریکی ساختن استفاده می‌کنیم و تا سال 2020 قادر خواهیم بود تمام مدل‌ها در این سری  را به این قابلیت مجهز کنیم.»

شرکت بی ام و، قول داده تا سال 2025، 25 مدل الکتریک شده به بازار ارائه کند که از میان آنها 12 مدل، تمام الکتریک خواهند شد. این شرکت همچنین ادعا دارد که تا سال 2019، 500 مدل الکتریکی و پلاگ این‌های هیبریدی عرضه خواهد کرد.

دو خودروی جدید BMW i8 Roadster و i8 Coupe، همراه با نسل چهارم پلت فرم BMW eDrive  در ماه می به بازار عرضه خواهند شد. Krüger اشاره کرده است که محدوده رانندگی در این مدل‌های جدید در هر بار شارژ با افزایش 40 درصدی ارائه خواهد شد. اما نسل پنجم eDrive قرار است با تغییرات اساسی‌تری عرضه شود.

طبق پیش بینی مسئولین شرکت، خودروی BMW i4 ( خودروی سدان سری i Vision Dynamics  معرفی شد و قرار است تا 2025 عرضه شود) قادر خواهد بود مسافتی حدود 500 تا 700 کیلومتر را در یک ساعت و در هر بار شارژ بپیماید.  خودروی دیگری از این سری نیز که iNEXT نام دارد قرار است خودروی تمام خودران بی ام و محسوب شود  که در سال 2021 عرضه خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا