تکنولوژی

فیت بیت : کسی از اپل واچ لذت نمی‌برد

اپل، همچنان برندی محسوب می‌شود که می‌تواند مشتریان خود را به وجد آورد. اما به عقیده مدیر ارشد مالی شرکت فیت بیت-Bill Zerella ، این هیجان برای ساعت هوشمند اپل واچ، صدق نمی‌کند. Zerella  در کنفرانسی در کالیفرنیا عنوان کرد:«من هنوز کسی را از نزدیک نمی‌شناسم که اپل واچ را محصول جالبی بداند.»

وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت:« اگر شخصی آیفون نداشته باشند، عملا نمی‌تواند از اپل واچ استفاده کند و فروش این ساعت هوشمند وابسته به فروش آیفون است. 80 درصد کاربران دنیا از گوشی‌های اندرویدی استفاده میکنند، نه اپل.»

طبق گزارش‌ها، اپل  ظاهرا در بازار تکنولوژی‌های پوشیدنی از رقیب خود-فیت بیت سبقت گرفته و مدیر ارشد مالی شرکت فیت بیت نیز خیلی سریع به این گزارش‌ها واکنش نشان داده است.

اپل هنوز آمار مربوط به فروش اپل واچ را منتشر نکرده است اما طبق آخرین گزارش IDC، اپل به لطف درخواست بالا برای ساعت هوشمند اپل واچ 3، در 3 ماه گذشته بیش از دیگر رقبا(مانند فیت بیت و شیائومی‌)در بازار فروش داشته است.

شرکت فیت بیت در این بین، تلاش خود را می‌کند تا با معرفی ساعت هوشمند جدید Versa  با اپل رقابت کند. محصول جدید فیت بیت شباهت زیادی به اپل واچ دارد که با قابلیت‌های نظیر پخش موسیقی و … تنها با قیمت 200 دلار به فروش می‌رسد.

سال گذشته، این شرکت محصولی تحت عنوان Fitbit Iconic را با قیمت 299 دلار معرفی کرد. این ساعت هوشمند با قابلیت نظیر GPS و شباهت زیاد به اپل واچ، اولین تلاش فیت بیت برای رقابت با اپل واچ محسوب می ‌شد.

طبق گزارش Barrons، فیت بیت در حال حاضر تلاش می‌کند تا جای خود را در این بازار پر رنگ‌تر کند. قیمت سهام فیت بیت، 5.20 دلار در ازای هر سهم و ارزش کلی بازار آن معادل 1.2 میلیارد است(ارزش خالص این شرکت 560 دلار است).

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا