تکنولوژی

تصویب مخفیانه فیلترینگ تلگرام تکذیب شد

یک نماینده مجلس امروز از وزارت ارتباطات انتقاد کرد که در تصویب مخفیانه فیلترینگ تلگرام در شورای عالی مجازی سکوت اختیار کرده اما ساعاتی بعد شورای عالی مجازی این اظهارات را تکذیب کرد. سیده حمیده زرآبادی در واکنش به اظهارات اخیر دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مبنی بر احتمال اعمال محدودیت‌هایی برای تلگرام در سال آینده به ایلنا گفت:

بنابر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این اظهارات به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است.

انتظار این است که دولت یا وزارت ارتباطات اگر مخالف این تصمیم است، حداقل موضع خود را شفاف به مردم اطلاع دهد و با رسانه‌ها مصاحبه کند و بگوید که چنین اتفاقی باوجود مخالفت دولت، درشرف تحقق است. با این حال شاهدیم که وزارت ارتباطات حتی به همین میزان نیز شفافیت ندارد. طبیعی است که مردم فکر کنند دولت مخالف این تصمیم نبوده است

مصوبه فیلترینگ تلگرام موجود نیست

محمد حسین پور مدیر روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار مهر، تاکید کرد: شورای عالی فضای مجازی هیچگونه مصوبه ای مبنی بر فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام نداشته است.

 مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: هر گونه مصوبه ای که به تصویب شورای عالی فضای مجازی می رسد تنها توسط دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام عمومی می شود و در سایت مرکز ملی فضای مجازی و ریاست جمهوری منعکس شده و قابل رویت است.

به گزارش مهر، حمیده زرآبادی نماینده مجلس گفته است که فیلترینگ تلگرام به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است.

فیلترینگ تلگرام یکی از پرمناقشه‌ترین مسدودسازی‌های سال‌های اخیر بوده و اخیرا به دنبال یکسری اعتراضات این شبکه مسدود اما پس از چند روز رفع فیلتر شد . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا