تکنولوژی

مایکروسافت پروژه “کلاد گیمینگ” را معرفی کرد

امروزه تقریبا تمامی بازی‌های ویدیویی 2 ویژگی مشترک دارند: تصاویر با کیفیت خارق‌العاده که به واقعیت شباهت زیادی دارند و اینکه تقریبا همیشه به اینترنت نیاز دارند.

حال همین گزینه دوم باعث شده مایکروسافت روز پنج‌شنبه تصمیم جدید خود را اعلام کند. کمپانی مایکروسافت از طریق تشکیل یک تیم متخصص قصد دارد بر روی پروژه جدید خود با نام “کلاد گیمینگ” (Cloud Gaming) تمرکز کند. این پروژه قرار است توسط “کریم چودری” رهبری شود و گزارش‌های پیشرفت این پروژه از طریق او به مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت یعنی “فیل اسپنسر” منتقل خواهد شد. این تیم و پروژه به این منظور تشکیل شده تا از این طریق مایکروسافت مطمئن شود سازندگان بازی‌های ایکس باکس بازی‌های بر پایه اینترنت خود را مطابق استانداردهای لازم دنیای اینترنت طراحی و معرفی می‌کنند.

سرویس گیمینگ کلاد مایکروسافت نشان می‌دهد این کمپانی علاوه بر تمایل به ارائه خدمات کلاد به دیگر شرکت‌ها، قصد دارد تکنولوژی کلاد را به بازی‌های کامپیوتری نیز بیاورد و تجربه بازی‌های آنلاین را وارد مرحله‌ای جدید کند. از جمله بازی‌هایی که قرار است از این پروژه جدید مایکروسافت بهره ببرد بازی Rainbow Six Siege شرکت یوبیسافت است.

البته این ایده خیلی برای مایکروسافت جدید نیست. زمانی که این شرکت نسل جدید کنسول بازی خود را در سال 2013 معرفی کرد، قول رونمایی از یک منبع رایانش و پردازش در خارج از خانه کاربران را هم داده بود و گفته بود از این طریق کیفیت بازی‌ها بیش از پیش بهتر خواهد شد. مایکروسافت همچنین سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی هم در بخش هوش مصنوعی در جهت ارتقاء تجربه کاربران در بخش گیمینگ داشته است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا