تکنولوژی

حرکت عجیب راننده خودرو تسلا

هفته گذشته یک راننده خودروی تسلا مدل اس به دلیل بیرون گذاشتن پاهایش از شیشه خودرو و استفاده همزمان از تلفن همراهش، توسط پلیس به کنار جاده هدایت شد، اما جالب اینکه در پایان هیچ جریمه‌ای پرداخت نکرد.

“سلیم مراد” راننده این خودرو که در زمینه ساخت موزیک فعالیت می‌کند، زمانی که در حال حرکت در خیابان‌های لس‌آنجلس بود، خودروی خود را در حالت اتوپایلوت قرار داده بود و در حالی که دستانش را از روی فرمان برداشته و پاهایش را از پنجره ماشین بیرون گذاشته بود از خودش هم فیلم‌برداری می‌کرد. چند دقیقه بعد خودروی او توسط پلیس متوقف شد و برگه جریمه به او داده شد اما پس از اینکه ماجرا توسط مراد به دادگاه کشیده شد، او از پرداخت جریمه هم معاف شد.

سلیم مراد دلیل پرداخت نکردن جریمه را اینگونه اعلام کرده که سیستم اتوپایلوت تسلا می‌تواند خودرو را به طور کامل هدایت کند و او هیچ خلافی انجام نداده اما سخنگوی دادگستری لس‌آنجلس در مصاحبه خود گفته که این جریمه به این دلیل که افسر پلیس جریمه کننده مراد در دادگاه حضور پیدا نکرده باطل شده است.

تصادف‌های شدید متعدد اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌های تولیدکننده خودروهای راننده اتوماتیک با مشکلات جدی مواجه هستند چرا که سیستم‌های اتوپایلوتی که روی این خودروها قرار می‌گیرد قادر به کنترل تنها بخشی از وظایف رانندگی هستند و هنوز توانایی کنترل کامل و هدایت خودرو بدون نیاز به دخالت راننده را ندارند. با اینکه کمپانی تسلا و دیگر شرکت‌ها بارها اعلام کرده‌اند که رانندگان باید همواره آماده در اختیار گرفتن کنترل خودرو در لحظه باشند، اما بسیاری از رانندگان به این هشدارها توجه نمی‌کنند و در حالت اتوپایلوت خودروی خود را به امان خدا می‌سپارند.

سال 2016 راننده خودروی مدل اس تسلا به دلیل برخورد با یک کامیون جان خود را از دست داد. این در حالی بود که خودرو در حالت اتوپایلوت قرار گرفته بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا