تکنولوژی

رگولاتوری در بریتانیا حامی کاربران است

فاکتورهای متفاوتی می‌توانند در سرعت اینترنت روزانه کاربران موثر باشند، سرویس دهندگان اینترنت در سراسر دنیا در تبلیغات خود همواره حداکثر سرعت ممکن را که می‌توانند به کاربر ارائه دهند اعلام می‌کنند که این ارقام همیشه دقیق و قابل دستیابی نیستند اما سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بریتانیا خیلی به آمار غلط و غیرواقعی این سرویس‌دهندگان علاقه ندارد و از همین رو به سرویس‌دهندگان اینترنت دستور داده که ارقام مرتبط با سرعت سرویس‌هایی را که به کاربران ارائه می‌کنند تصحیح کنند و سرعت واقعی را به مشتریان اعلام کنند.

این سرویس دهندگان به مدت 1 سال یعنی تا مارس سال 2019 فرصت دارند که سرویس‌های خود را با قوانین جدید این سازمان منطبق کنند. بر اساس این قوانین سرویس‌دهندگان موظف خواهند بود سرعت‌های واقعی و قابل انتظار در طول روز و حداقل سرعت تظمین شده در ساعات اوج مصرف را به‌طور دقیق اعلام کنند. علاوه بر این، در صورتی که سرعت اینترنت کاربر کمتر از حداقل مقدار اعلام شده توسط سرویس‌دهنده باشد، شرکت تنها 30 روز فرصت دارد تا کاهش سرعت را بررسی و به‌طور کامل برطرف کند. در غیر این صورت سازمان مقررات بریتانیا این اختیار را به مشتری خواهد داد که بدون تحمل هرگونه جریمه‌ای، قرارداد سرویس خود را قبل از موعد مقرر به‌صورت یک‌طرفه فسخ کند.

البته تا قبل از این هم یک سری حقوق حمایت از مشتریان در این زمینه وجود داشت. مشتریان در گذشته هم می‌توانستند قرارداد خود را در صورت پایین بودن سرعت سرویس قبل از موعد مقرر فسخ کنند اما هیچ مدت زمان خاصی برای رسیدگی سرویس‌دهندگان به شکایت‌های این دسته از مشتریان وجود نداشت و حال به نظر می‌رسد دوره 30 روزه رسیدگی به شکایات مشتریان تاثیرات مثبتی در کیفیت و رضایت مشتریان از سرویس‌ها و خدمات این دسته از شرکت‌ها داشته باشد. حال از انجایی که این سرویس‌دهندگان دیگر خدمات از جمله پکیج‌های تلویزیون کابلی و خطوط تلفن را هم به مشتریان خود ارائه می دهند، این قانون جدید شامل تمامی سرویس‌های ارائه شده توسط این سرویس‌دهندگان خواهد شد و تنها به سرویس اینترنت محدود نخواهد بود. بنابراین اگر پهنای باند سرویس اینترنت شما پایین‌تر از حد انتظار است، می‌توانید سرویس خود را بدون نگرانی و پرداخت هر نوع هزینه‌ای لغو کنید.

این اقدامات سازمان تنظیم مقررات بریتانیا یکی از جدیدترین تلاش‌ها و سیاست‌هی این سازمان در جهت قابل اعتماد کردن خدمات سرویس‌‌دهندگان بریتانیایی برای مردم است. پاییز سال 2016 سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا نیز سرویس‌دهندگان اینترنتی را ملزم به کاهش و شفاف‌سازی سرویس‌های اینترنتی کرد. در کل از امسال به بعد کاربران می توانند از حداکثر و حداقل سرعت واقعی سرویس مورد نظرشان به‌طور دقیق مطلع شوند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا