تکنولوژی

برتری آیفون ۱۰ در مقایسه با گلکسی اس ۹

نخستین ارزیابی‌ها از گوشی‌های جدید پرچمدار سامسونگ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نشان دهنده این است که صفحه نمایش اس ۹ و دوربین اس ۹ پلاس امتیاز بهتری نسبت به iPhone X دریافت کرده‌اند اما در زمینه کارآیی ( Performance) یا به طور عمومی سرعت دستگاه iPhone X برنده مقایسه است. 

در بنچمارکی که توسط AnandTech صورت گرفته گوشی Smamsung Galaxy S9 با پردازنده Exynos 9810 در کنار گوشی iPhone x و iPhone 7 رقابت قابل توجهی داشتند  و پردازنده  A11 به کاررفته در iPhone x در هر مقایسه‌ای بالاتر از گلکسی اس ۹ ایستاده و حتی پرچمدار جدید سامسونگ در برخی از تست‌ها از پردازنده A10 به کار رفته در آیفون ۷ نیز عملکرد ضعیف‌تری داشته است. 

مرتبط : مقایسه اولیه آیفون ۱۰ و گلکسی اس ۹ از نظر امکانات

همچنانکه احتمالا میدانید گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ در دو مدل جداگانه با دو پردازنده تقریبا شبیه هم عرضه شده، Exynos 9810 که توسط خود سامسونگ توسعه داده شده و اسنپ‌دراگون ۸۴۵ از شرکت کوالکام. در تست‌های صورت گرفته در این بنچمارک پردازنده Exynos 9810 عملکرد بهتری نسبت به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ داشته اما همین پردازنده سامسونگ در رقابت با  A11 Bionic اپل برنده نیست. 

در تست تک هسته‌ای گیک‌بنچ ۴ پردازنده Exynos 9810 به امتیاز شناوری بین ۳۴۴۰ تا ۳۷۲۴ رسید که نسبت به امتیاز ۳۹۵۸ تا ۴۶۳۰ پردازنده A11 آیفون ۱۰ و حتی امتیاز ۴۰۰۷ پردازنده A10 آیفونن ۷ امتیاز پایین‌تری است. 

در تست WebXPRT که مبنای آن HTML5  و جاوااسکریپت است، پردازنده A11 آیفون ۱۰ امتیاز ۳۵۲ را به دست آورد در حالی که پردازنده Exynos 9810 سامسونگ به عدد ۱۷۸ درسید و پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ هم امتیاز ۲۹۱ را کسب کرد. 

مشابه همین نتایج در تست Speedometer 2.0 هم دیده می‌شود که در آن پردازنده A11 آیفون ۱۰ ، پردازنده A11 آیفون ۸ و پردازنده A10 آیفونن ۷ بر هر دو پردازنده سامسونگ غلبه کرده‌اند. 

 AnandTech تاکید کرده که در نسخه دمو گوشی گلکسی اس ۹ با پردازنده Exynos مشکلی وجود داشته داشته که امتیاز آن حتی در مقایسه با نسخه دارای پردازنده اسنپ‌دراگون هم پایین‌تر است اما حتی در صورت عملکرد طبیعی باز هم این پردازنده اپل است که برنده این مقایسه است. 

در زمینه عملکرد یا کارآیی گرافیکی هم آیفون 10 در این تست بالاتر از بقیه از جمله هر دو نسخه سامسونگ ایستاده است. 

نتایج این تستها به طور خلاصه نشان می‌دهد ترکیب تسلط اپل به نرم‌افزار و دیزاین پردازنده‌ها به عملکرد بهتری از سوی این شرکت تبدیل شده است.

البته به جز اینها باید به تستی که اخیرا توسط CNET در مورد اسکن چهره دو گوشی پرچمدار اپل و سامسونگ انجام گرفته هم اشاره کرد. بر این اساس گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس همچنان از سیستم تشخیص چهره دو بعدی بهره می‌گیرند در حالی که اپل از تکنولوژی اسکن سه بعدی بهره می‌برد که همین باعث امنیت بالاتر تکنولوژی مورد استفاده در گوشی های اپل است. 

قفل گلگسی اس ۸ که از اسکن دو بعدی تصویر بهره می‌برد با عکس کاربر هم قابلیت باز شدن داشت اما در گلکسی اس ۹ با استفاده از تکنولوژی iris وضعیت بهبود پیدا کرده هرچند هنوز از همان سیستم در این دستگاه‌ها بهره گرفته می شود. 

از آنجا که اسکن تصویر سامسوننگ به اندازه FaceID اپل امن نیست گوشی جدید سامسونگ همچنان از ترکیب اثرانگشت و اسکن چهره برای بازکردن گوشی بهره می‌برد.

بر اساس تحلیل Ming-Chi -Kuo از شرکت امنیتی  KGI سازندگان گوشی‌های اندرویدی در زمینه تکنیک‌های تشخیص چهره دو نیم سال عقب‌تر از اپل قرار دارند. 

منبع : MacRumors

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا