اپلموبایل

مشکل تاچ در آیفون 10 و راه‌حل اپل

سال گذشته که اپل موبایل متفاوت خود را با نام آیفون X معرفی کرد، شاهد چهره جدید این موبایل بودیم. درواقع آیفون 10 اولین موبایل اپل بود که دکمه هوم را نداشت و از یک صفحه‌نمایش OLED استفاده می‌کرد. اما اخیرا مشخص شده که برخی از صفحه‌نمایش‌های این موبایل یک مشکل فنی بزرگ دارند و ممکن است تاچ آنها به یک باره از کار بی‌افتند و دیگر قابل استفاده نباشند. حتی اپل گفته ممکن است برعکس این اتفاق هم بی‌افتد یعنی بدون اینکه موبایل را لمس کنید، تاچ آن خود به خود کار کند.

راهکار اپل برای این مشکل این است که سریعا به یکی از نمایندگی‌های رسمی اپل مراجعه کنید و موبایل خود را تحویل بدهید تا بررسی انجام شود و اگر این مشکل برای موبایل شما تایید شود، اپل صفحه نمایش موبایل شما را رایگان تعویض خواهد کرد.

سایت اپل جهت پیدا کردن نمایندگی مجاز

**اپل هیچ نمایندگی رسمی در ایران نداشته و ندارد.**

(از نزدیک‌ترین نمایندگی‌ها به ایران می‌توان به نمایندگی استانبول یا دبی اشاره کرد.)

تاچ آیفون 10

این مشکل در گذشته هم برای اپل پیش آمده و این کمپانی راه بهتری داشت برای مثال مشخص می‌کرد که چه سریال نامبرهایی شامل طرح تعویض می‌شوند، اما اینبار به نظر می‌رسد اوضاع پیچیده‌تر از قبل است و باید دستگاه از نزدیک بررسی شود. اپل همچنین هیچ آماری را منتشر نکرده تا بدانیم چند دستگاه تعمیر شده است و پیش بینی می‌کند این مشکل برای چند دستگاه به‌وجود بیاید.

این اولین بار نیست که اپل برای محصولات خود فراخوان می‌دهد. در ماه سپتامبر هم اپل یک بیانیه داد که برخی از آیفون‌های 8 مشکل مادربرد دارند و ممکن است خود به خود ری‌استارت شوند و یا صفحه‌نمایش آنها قفل شود و یا دیگر روشن نشوند. در ماه فوریه هم اپل اعلام کرد برخی از آیفون‌های 7 مشکل فنی دارند و ممکن است آنتن‌ آنها حتی در جایی که آنتن هست، قطع شود.

این مشکلات اپل فقط به موبایل ختم نمی‌شود بلکه لپ‌تاپ‌ها هم داستان‌های خود را دارند. برای مثال اکثر لپ‌تاپ‌هایی که بین تاریخ ژوئن 2017 تا ژوئن 2018 فروخته شده‌اند مشکل حافظه (SSD) دارند که باز هم اپل برای آنها فراخوان تعمیر داده است.

برای اینکه متوجه شوید لپ‌تاپ شما هم شامل تعمیر می‌شود یا خیر روی لینک زیر کلیک کنید و سریال لپ‌تاپ خود را وارد کنید.

سایت اپل برای تعمیر مک‌بوک

پیش از این هم زمانی که اپل صفحه‌کلید پروانه‌ای خود را معرفی کرد کاربران را مجدد به دردسر انداخت. این صفحه کلید اپل پس از مدت کوتاهی دچار مشکل می‌شد و بعضی دکمه‌ها با چندین بار لمس کار می‌کردند و برخی هم با یک بار زدن چندین کاراکتر را تایپ می‌کردند.

منبع: Cnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا