تکنولوژی

ماجرای سکوت الکسا

تقریبا نزدیک به یک ماه از تبلیغ بزرگ سوپر بول آمازون که در آن الکسا وانمود کرد صدایش را از دست داده است می‌گذرد، اما حالا به نظر می‌رسد واقعا این اتفاق رخ داده باشد. الکسا واقعا نمی‌تواند صحبت کند. تعداد زیادی از کاربران از عدم پاسخگویی دستیار هوشمندشان شکایت کرده‌اند. با اینکه وقتی خودمان صحت این موضوع را چک کردیم الکسا به درستی کار کرد، با این وجود گزارش‌های زیادی از این مشکل وجود دارد. با وجود این که آمازون صفحه‌ای برای مشخص کردن وضعیت الکسا ندارد، سایت دیگری اعلام کرده است مشکل کاربران با اسپیکرهای اکو و دیگر دستگاه‌های متصل به الکسا دوم مارچ و حدود ۹:۳۰ صبح منطقه زمانی شرقی شروع شده است. این مشکل مختص به یک محدوده‌ی خاص نبوده است و در سرتاسر آمریکا کاربران قادر به صحبت با الکسا نبودند.

هنگامی که برای صحبت با الکسا تلاش می‌شد جواب هایی مثل «نمی‌دانم مشکل از کجاست» و یا «متاسفم، مشکلی پیش آمده است» و یا صدایی زنگ مانند و یا پیام «متاسفم، اکو  دات اتصال خود را از دست داده است» ظاهر می‌شد. برای تعدادی از کاربران حلقه‌ی آبی‌رنگ الکسا به قرمز تغییر رنگ داده است. یکی از کاربران بر روی توییتر نوشته است: الکسا با مشکل مواجه شده است. شوکه کننده است که دستگاهی که همه چیز را می‌داند و همه چیز را می‌شنود و از طریق صدا به میلیون‌ها نفر وصل می‌شود، خراب شده باشد. اسکای‌نت به زودی برمی‌گردد و همه‌ی ما را نابود می‌کند. نمی‌توانم با صدایم چراغ‌ها را روشن و خاموش کنم و این موضوع مرا ناراحت می‌کند.

بر طبق گزارش تک‌کرانچ این مشکل مربوط به سرورهای تشخیص صدای الکسا است. این مشکل هم به دستگاههای اصلی الکسا مانند اکو و هم به دستگا‌های جانبی ماند سونوس وان مربوط می‌شود. برخی کاربران روی توییتر نوشته‌اند وقتی که از خدمات الکسا بر روی اپلیکیشن استفاده می‌کنند به مشکلی بر نمی‌خورند. این به این معنا است که در حالی که شما قادر نیستید با دستیار صوتی صحبت کنید، الکسا می‌تواند از طریق گوشی هوشمند دستورهای شما را دریافت کند.

با اینکه هنوزآمازون به طور رسمی بیانیه‌ای منتشر نکرده است یکی از کاربران فعال توییتر دست به کار شده و از صحبتش با تیم پشتیبانی آمازون نوشته است. طبق توییت او یکی از اعضای تیم آمازون تایید کرده است که این یک مشکل آشنا است و اطمینان داده است تا دو ساعت بعد حل خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا