تکنولوژی

Vivo؛ اولین موبایل بدون حاشیه واقعی!

کمپانی Vivo به خوبی موفق شده تا نام خود را به عنوان یک موبایل ساز خلاق در دنیا مطرح کند. این کمپانی به گونه رفتار می‌کند که انگار مسئول برآورده کردن آرزوهای سازندگان دیگر موبایل در دنیا است. حتما به یاد دارید که طرفداران اپل و سامسونگ و غیره همگی پتنت‌های مفهومی را ثبت کردند که سنسور اثر انگشت در داخل صفحه صفحه نمایش جای بگیرد تا فضای بیشتری برای صفحه نمایش باقی بماند. این شایعات زمانی به اوج خود رسید که مشخص شد آیفون 10 دکمه هوم ندارد. اما با گذشت زمان دیدیم که نه اپل نه سامسونگ و نه هیچ کمپانی دیگری از پس این کار برنیامد تا اینکه سر و کله Vivo پیدا شد.

سال گذشته Vivo اولین موبایل دنیا را ساخت که حسگر اثر انگشت آن در داخل صفحه نمایش جای گرفته بود و همه عاقه مندان این حوزه موبایلش را تحسین کردند. Vivo برای اینکه این محبوبیت را ادامه بدهد امسال هم نوآوری تازه‌ای دارد که چند سالی است همه کمپانی ها به دنبال آن هستند اما هیچکدام واقعا موفق نبودند. پارامتری که این روزها خیلی مطرح شده نسبت صفحه نمایش به بدنه است. جالب است بدانید این راه را شیائومی با مدل می میکس آغاز کرد و با صفحه نمایش 6.4 اینچی به نسبت 83.6 درصد رسید. حالا هم اپل با آیفون 10 و صفحه نمایش 5.8 اینچی به نسبت 82.9 رسیده و گلکسی اس 9 هم با صفحه 5.8 اینچی نسبت صفحه نمایش به بدنه 83.6 درصد را دارد. این آمارها همگی بسیار جذاب هستند اما در حقیقت هیچکدام هنوز به درجه بدون حاشیه نرسیده‌اند. Vivo در مدل Apex خود موفق شده تا این آمار را به 98 درصد برساند که بی‌نظیر است. در ادامه یک ویدئو از این مدل مفهومی که ساخته شده و کار می‌کند را می‌بینید.

برای رسیدن به این نسبت چند مشکل سر راه سازندگان وجود دارد، مشکل اول دوربین سلفی است و بعد از آن اسپیکر روبه‌رو که در مکالمه استفاده می‌شود و سنسورهای مورد نیاز مانند سنسور نور و انفرارد و غیره. Vivo برای مشکل اول راهکار بی‌نظیری دارد که عکس آن را در بالا می‌بینید. زمانی که وارد دوربین سلفی می‌شوید از بالای گوشی دوربین آن به صورت خودکار بیرون می‌آید و آماده عکس یا فیلم گرفتن می‌شود. برای مشکل دوم هم Vivo از راهکار شیائومی استفاده کرده است و با لرزاندن صفحه نمایش صدا تولید می‌کند که کیفیت آن بسیار خوب است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا