تکنولوژی

سرمایه گذاری‌های جدید Alibaba

شرکت Alibaba، تصمیم دارد با سرمایه گذاری میلیارد دلاری به روی پروژه “استراتژی جدید خرده فروشی” که ترکیبی از سرویس‌های آنلاین و آفلاین است، کسب وکار خود را توسعه دهد.

این شرکت چینی که غالب حوزه تجارت الکتریک کشور چین را در اختیار خود دارد، 15 درصد از سهام پروژه Beijing Easyhome Furnishing را به مبلغ 867 میلیون دلار خریداری کرده است، این پروژه دومین طرح عظیم تهیه لوازم خانگی و ارتقای سطح زندگی در کشور چین محسوب می‌شود.

علی بابا اخیرا سرمایه گذاری دیگری نیز انجام داده است و 38 درصد از سهام شرکت Shiji Retail Information Technology را از آن خود کرده است. این شرکت، با همکاری با هتل‌ها و فروشگاه‌های high-street retailers در زمینه ارائه سرویس‌های مختلف اطلاعاتی و جذب مشتری فعالیت دارد.

خرید سهام Beijing Easyhome Furnishing، چهارمین سرمایه گذاری بزرگی است که این شرکت بزرگ حوزه تجارت الکترونیک انجام می‌دهد. سال گذشته، علی بابا سرمایه گذاری‌هایی با هزینه 2.9 میلیارد دلار در شرکت هایپر مارکت Sun Art و به مبلغ 2.6 میلیارد دلار در مرکز خرید InTime انجام داده است و در سال‌های پیش از آن سرمایه گذاری‌های مشابهی نیز انجام داده بود. شرکت علی بابا به صورت انحصاری سوپرمارکت‌های Hema را نیز در اختیار دارد که جزو اولین فروشگاه‌های بدون حضور کشیر -Cashier- محسوب می‌شود.

علی بابا با استراتژی به خصوصی فعالیت دارد و یکی از شرکت‌هایی است که می‌خواهد مشتریانش را با کمک گوشی‌های موبایل در پروسه خرید بیشتر دخیل کند. به عنوان مثال، مشتریان می‌توانند قبل از خرید اینترنتی، شخصا در فروشگاه‌ها حضور پیدا کرده و محصول مورد نظر خود را امتحان کنند و همچنین می‌توانند در صورت بروز مشکلی در پروسه خرید خود، به شعبات این فروشگاه به صورت حضوری مراجعه کنند.  

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا