تکنولوژی

بلوتوث ویندوز متحول می‌شود

نیازی نیست که بلوتوث پیچیده باشد و یا نصب آن کار سختی باشد. ایده‌‌ی جدیدی وجود دارد که اخیرا اندروید و آی‌او‌اس از آن استقبال زیادی کرده‌اند. ایده‌ای که در ابتدا نشدنی به نظر می‌آمد و یا لااقل در ابتدا مورد استقبال کاربران واقع نشد. به نظر می‌رسد چند هدفون گران‌قیمت بود که مهندسین را به  فکر مشکلات بلوتوث انداخت. مشکلاتی که ما کمتر به آن فکر می‌کنیم. اما حالا که راه بهتری پیدا شده است که به کمک آن استفاده از راه‌‌های قدیمی دیگر منطقی به نظر نمی‌رسد. نکته‌ای که به نظر می‌رسد مایرکروسافت آن را خوب شنیده باشد.

اوایل این هفته از آخرین اینسایدر ۱۷۰۹۳ ویندوز ۱۰ رونمایی شد. این سیستم  به یک سنسور اتوماتیک حساس مجهز است که می‌تواند به بلوتوث دستگاه‌هایی که به کامپیوتر شما نزدیک می‌شوند، وصل شود. این روش راهی سریع و آسان است. وقتی که وسیله‌ی جانبی برای کامپیوتر می‌گیرید و مجبور هستید از توی منو بلوتوث آن را پیدا کنید و یا اگر فردی اهل کامپیوتر  هستید که مجبورید این کار را برای اطرافیان‌تان انجام دهید، به خوبی می‌توانید فایده‌ی این ایده‌ی راحت را درک کنید.

درست همانند ایده‌ی عملی شده توسط اپل و گوگل، برای دست‌یابی به این امکان نیاز به پیاده‌سازی کدهای بیشتری بر روی آپدیت ویندوز ۱۰ وجود دارد و این در حالی است که قرار است این آپدیت در ماه مارچ و یا آوریل به بازار بیاید. علاوه بر این بر روی محصولات جانبی نیز باید تنظیماتی اضافه شود. Surface Precision Mouse اولین محصولی بود که تنظیمات بر روی آن پیاده شد و به این بلوتوث جدید وصل شد. البته مایکرویسافت اعلام کرده‌است این بلوتوث جدید فقط مختص به محصولات شرکت Surface نخواهد بود. یکی از اعضای تیم مایکروسافت گفته است:  تنها محصولات جانبی مشخصی می‌توانند شامل این بلوتوث شوند. ما به دنبال این هستیم که در آینده تمامی محصولات جانبی کامپیوتر بازار را پوشش دهیم.

خبرها حاکی از این است که در حال حاضر کار بر رو محصولات شرکت لاجی‌تک و سایر شرکت‌های اصلی دنیای لوازم جانبی کامپیوتر شروع شده است. پس به نظر می‌رسد این بلوتوث جدید ویندوز در عمل نیز کارآیی بالایی داشته باشد و به سرعت رشد کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا