تکنولوژی

مایکروسافت اشتباه اینتل را پوشش داد

شرکت مایکروسافت روز دوشنبه یک آپدیت امنیتی به صورت اورژانسی منتشر کرده است. مایکروسافت برای از کار انداختن فایل فیکس اینتل که باگ به همراه خود داشت و باعث می‌شد کامپیوترها مرتبا ری‌استارت شوند، این آپدیت را منتشر کرد.

مایکروسافت اعلام کرده است که این آپدیت به صورت اضطراری و تنها برای غیر فعال سازی پچ فیکس  Spectre variant 2اینتل منتشر می‌شود. اینتل 4 هفته پیش تایید کرد که تراشه‌هایش تحت آسیب‌هایی به نام هایSpectre  و Meltdown قرار گرفته‌اند که کامپیوترها را در معرض خطر جاسوسی قرار می‌دهد. یکی از مهندسان ویندوز اعلام کرده است که به دلیل وجود فایل‌های فیکس مشکل دارد اینتل، برخی از کاربران مممکن است با عدم ثبات و از دست دادن اطلاعات روبه‌رو شوند.

شرکت مایمروسافت اطلاع داد که آخرین نسخه آپدیت این پلت فرم، از ریبوت شدن ناگهانی کامپیوترها جلوگیری می‌کند و از کاربرانی که دچار مشکل شده‌اند درخواست کرد که هر چه سریع‌تر این نسخه را از وب‌سایت Microsoft Update Catalog website دانلود کنند.

Meltdown که نام یک آسیب امنیتی است، تنها تراشه‌های اینل وSoftBank Group  را درگیر کرده است اماSpectre  امکان آسیب رساندن به تمام دستگاه‌های مدرن دیجیتال را دارد که تراشه‌‌های اینتل، Arm و Advance Micro Devices Inc نیز جزو آنهاست.

اینتل هفته گذشته تعدادی پچ فایل فیکس برای برطرف سازی این آسیب رسان‌ها، منتشر کرد که آنها نیز مشکل دار از آب درآمدند و این شرکت از مشتریان و سازندگان قطعات کامپیوتری درخواست کرد که این پچ‌ها را دانلود نکنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا