تکنولوژی

مشکل « صبح بخیر» برای گوشی های هندی

محققان گوگل در سیلیکون ولی تصمیم گرفتند بفهمند که چرا تعداد زیادی گوشی هوشمند در کشورهند به صورت ناگهانی با مشکل مواجه شدند. یکی از هر سه کاربر گوشی هوشمند در این کشور، فضای بسیار کمی روی گوشی خود موجود دارند و همین  مسئله محققان را کنجکاو کرده بود.

جواب این سوال در کمال تعجب دو کلمه است: صبح به خیر!

مشکلی که اخیرا بسیاری از کاربران هندی را درگیر کرده، هنگ گوشیست و گوگل توانست دلیل این اشکالات فنی را پیدا کند. گوشی‌های کاربران هندی سرشار عکس خورشید‌ها درخشان، بچه‌های بانمک و پرنده‌های رنگارنگ است که در حال صبح به خیر گویی هستند!

میلیون‌ها هندی که حتی برای اولین بار به اینترنت متصل می‌شوند، شیفته پیغام‌های کوتاه عکس دار شده‌اند که صبح به صبح برای دوستان و آشنایان خود می‌فرستند. میزان پُست عکس‌های صبح به خیر روی گوشی در هند آنقدر بالاست که گوگل اعلام کرده است طی 5 سال اخیر، جستجوی عبارت “صبح به خیر” افزایش 10 برابری داشته است.

وبسایت Pinterest، پلت فرم جستجوی تصویری مستقر در سن فرنسیسکوست که طی سال گذشته با افزایش 10 برابری دانلود عکس‌های متن دار توسط کاربران هندی روبرو بوده است. برنامه پپیغام رسان واتس‌اپ که متعلق به فیس بوک است نیز بیش از 200 میلیون کاربر فعال در هند دارد و به همین دلیل این کشور بازار بسیار بزرگی برای این پلت فرم محسوب می‌شود. واتس‌اپ به همین دلیل قابلیت نوشتن استاتوس را سال گذشته معرفی کرد تا کاربران هندی بتوانند در یک زمان به تمام دوستان خود صبح به خیر بگویند.

دِش راج، یک شهروند 71 ساله هندیست که به تازگی استفاده از گوشی هوشمند را آغاز کرده است. وی هر روز حوالی ساعت 6 صبح، تصویر صبح به خیر گویی مورد نظر خود  را جستجو می‌کند و از طریق برنامه واتس‌اپبرای بیش از 50 نفر از دوستان خود ارسال می‌کند. آقای راج معتقد است که این پیغام‌ها می‌تواند به بهترین حالت ممکن منظور وی را به دیگران انتقال دهد.

شاید شیفته ترین کاربر هندی برای عکس‌های صبح به خیر گویی، نخست وزیر نارندرا مودی باشد. وی ساعت 5 صبح از خواب برمی‌خیزد تا تمرین یوگا کند و معروف است که هم زمان با طلوع صبح، پیغام‌های خود را برای دیگران ارسال می‌کند و توقع بسیار بالایی نیز در دریافت جواب این پیغام‌ها دارد.

معاشرت با دوستان و افراد فامیل، اصل مهمی برای هندی‌ها محسوب می‌شود و به همین دلیل است که در عروسی‌های هندی صدها یا حتی هزارن مهمان دعوت می‌شوند. گوشی هوشمند نیز راه حل ساده و ارزان برای ارتباط با دیگران محسوب می‌شود. از انجاییکه گوشی‌های هوشمند اکثر کاربران هندی، از نوع ارزان هستند، به همین دلیل بسیاری از این افراد با حجم بالایی از این پیغام‌های عکس دار و هنگ کردن گوشی‌های خود روبه‌رو شده‌اند.

زمانی که محققان گوگل برای حل مشکل بسیاری از شهروندان هندی اقدام کردند متوجه شدند که هزاران عکس پیغام دار روی گوشی‌های آنها ذخیره شده و حافظه دستگاه را پر کرده است. طبق تحقیقات جدید انجام شده، از هر سه کاربر با گوشی هوشمند، دو نفر با مشکل کمبود فضای روی دستگاه خود روبرو هستند.

گوگل حتی برنامه جدیدی برای رفع این مشکل معرفی کرده است که File Go نام دارد که می‌تواند برای حذف فایل‌های بلا استفاده گوشی همراه کمک کننده باشد. با این برنامه می‌توان تمام پیغام‌های حاوی صبح به خیر را به یکباره حذف کرد. گوگل با استفاده از حجم عظیم دیتا‌بیس خود و همچنین تکنولوژی هوش مصنوعی، این برنامه را به گونه‌ای طراحی کرده که بتواند چنین کاری را انجام دهد.

گوگل File Go را در ماه دسامبر و در شهر دهلی نو معرفی کرد که با استقبال خوبی از وی کاربران هندی مواجه شد. این برنامه تا کنون بیش از 10 میلیون بار دانلود شده که بیشتر کاربران هندی بوده‌اند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا