تکنولوژی

سخنگوی رجیستری موبایل: حذف ارز مبادله‌ای آیفون را گران کرد

سخنگوی طرح رجیستری امروز در جلسه مطبوعاتی نسبت به انتقادات از این طرح پاسخ داد و ابتدا گفت که گران شدن قیمت گوشی بابت حذف ارز مبادله‌ای و افزایش قیمت دلار بوده است. 

حمید رضا دهقانی نیا که مدیر آی تی ستاد مبارزه با قاچاق کالاست در مورد اینکه گفته می‌شود، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی واردات اپل را انجام می‌دهد و این اقدام انحصار است، گفت: این شرکت دولتی نیست، سوال من این است که آیا این شرکت جزء 5 شرکت وارد کننده است و یا اینکه این شرکت جزء حدود 50 شرکت وارد کننده گوشی اپل است؟ وی افزود: شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی از ابتدای سال تاکنون 7378 ثبت سفارش برای واردات گوشی آیفون داشته است و از این تعداد ثبت سفارش حدود 2800 گوشی اپل از گمرک ترخیص شده است. 

مرتبط : اشتباه رجیستری در قطع گوشی‌های قانونی

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا  ارز اظهار داشت: این در حالی است که از ابتدای سال تاکنون 300 هزار ثبت سفارش واردات اپل انجام شده است. 

وی افزود: این مسایل با نیت خاص و راهبری خاص مطرح شده است

دهقانی نیا بیان داشت: در 9 ماهه اول سال 1395 واردات قانونی موبایل 147 میلیون و 500 هزار دلار بوده که این رقم در 9 ماهه ابتدای امسال به بیش از 276 میلیون دلار رسیده است. 

وی افزود: همچنین در مقایسه واردات قانونی موبایل در پاییز امسال که طرح رجیستری اجرا شده 144 میلیون دلار بوده در حالی که در پاییز سال گذشه این رقم 56 میلیون دلار بوده است. 

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ارزش واردات گوشی تلفن همراه به صورت قاچاق در سال 95 رقم 625 میلیون دلار معادل 2 هزار میلیارد تومان بوده است. 

وی افزود: تاکنون 4 برند گوشی تلفن همراه وارد طرح رجیستری شده که به لحاظ حجمی این 4 برند 11 درصد حجم بازار و 40 درصد گردش مالی این بازار را تشکیل می‌دهد.

دهقانی نیا اظهار داشت: تلاش داریم تا 22 بهمن یکی از 3 برند پرمصرف موبایل را وارد طرح رجیستری کنیم و همچنین تا پایان سال تمام برندها مشمول طرح رجیستری شود. 

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا بیان داشت: از تعداد 21265 گوشی قاچاق که IMEI آن در شبکه ثبت نشده بود، مسدود شده است، ولی از این تعداد مذکور فقط 11509 مورد گوشی تلفن همراه وارد شبکه برای اخذ سرویس شده‌اند که قاعدتا سرویسی به آنها ارائه نشده است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا