تکنولوژی

کابل‌کشی گوگل زیر اقیانوس

گوگل درحال ساخت سه مسیر کابلی در زیر دریا است که می‌تواند به کمک آن در بازار کسب‌و‌کار ابری در مقایسه با دیگر رقبا جلو بیافتد. این شرکت در حال حاضر در این بازار بعد از آمازون و مایکروسافت در جایگاه سوم قرار دارد. گوگل از برنامه‌ جدیدش برای وصل کردن مناطق جدیدی به کمک این سه مسیر کابلی زیر دریا خبر داده است. این تلاشی است که در بازار رقابت ابر به کمک این شرکت ‌می‌آید و به کمک آن آمریکا را به سه ناحیه‌‌ی جدید در دنیا وصل می‌کند.

این کابل‌ها برای وصل کردن پنج منطقه‌ مختلف جغرافیایی به‌یکدیگر درحال ساخته شدن است. مونترال، هلند، لس‌آنجلس، فنلاند و هنگ‌کنگ. کابل اول که Curie نام دارد برای اتصال لس‌آنجلس به شیلی استفاده خواهد شد، کابل دوم یا Havfrrue ساحل شرقی آمریکا را به دانمارک و ایرلند وصل کرده و کابل سوم یعنی HK-G گوآم را به هنگ وصل می‌کند.

کابل‌های قبلی گوگل به کمک شرکت‌‌های دیگری ساخته شده بودند اما برای کابل Curie گوگل به تنهایی اقدام کرده است. کابل Curie بلندترین کابل این شرکت به طول 10 هزار کیلومتر خواهد بود و از آن برای اتصال لس‌انجلس به شیلی استفاده خواهد شد. گوگل در سال ۲۰۱۵ مرکز داده‌ای در شیلی ساخت. نام این کابل از روی دانشمند مشهور ماری کوری برداشته شده است. این کابل بزرگ‌ترین کابل داده‌ای شیلی نیز خواهد بود.

کابل هاوفری با همکاری فیس‌بوک،‌Aqua Comms  و Bulk Infrastructure ساخته خواهد شد. این کابل 7200 کیلومتری، ساحل شرقی آمریکا را به دانمارک وصل خواهد کرد و از ایرلند هم رد خواهد شد. هاوفری به زبان دانمارکی به معنای پری‌دریایی است. کوتاه‌ترین کابل این شرکت کابل اچ‌کی‌-‌جی است که حدود 4 هزار کیلومتر است. گوگل برای ساخت این کابل با RTI-C و NEC  همکاری کرده است. از این کابل برای اتصال استرالیا، آسیا‌ی شرقی و آمریکای‌شمالی استفاده خواهد شد.

این کابل‌ها امسال شروع به کار خواهند کرد. از این سه کابل برای اتصال مشتریان در پنج ناحیه‌ جدید استفاد می‌شود. مناطق مونترال و هلند در اول سال ۲۰۱۸ افتتاح خواهد شد و بعد از آن لس‌آنجلس، فنلاند و هنگ‌کنگ شروع به کار خواهند کرد. انتظار می‌رود تا آخر سال ۲۰۱۹ تمامی این کابل‌ها فعالیت خود را آغاز کرده باشند.

به گفته‌ی گوگل در سه سال اخیر این شرکت حدود ۳۰ میلیارد دلار برای گسترش زیرساخت‌هایش سرمایه‌گذاری کرده است. کابل‌های جدید این شرکت برای تسریع انتقال داده‌ه‌ها و همچنین در صورت از کار افتادن یک منطقه و یا در صورتی که حجم اطلاعات روی یک منطقه بیش از حد شود استفاده خواهند شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا