تکنولوژی

فروش 20 میلیون گوشی میزو در سال 2017

شرکت Meizu چند روز پیش طی کنفرانسی مطبوعاتی در چین اعلام کرد که در سال 2017 موفق شده است20 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که این رقم نسبت به سال گذشته با افت روبرو شده است.

نائب رئیس این شرکت، Yang Xun اعلام کرد که حدود 20 میلیون گوشی هوشمند در سال 2017 و در 40 کشور مختلف دنیا به فروش رسیده است. وی همچنین اعلام کرد که درآمد حاصل از فروش این تعداد گوشی هوشمند، رقمی معادل 200 میلیارد یوآن بوده است.

طبق گزارش‌ها، میزو در سال 2016 موفق شده بود 22 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند و با وجود اینکه میزو در سال 2017 محصولات کمتری معرفی کرد اما می‌بینیم که آمار ارائه شده با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است. طبق منابع مختلف میزو اعلام کرده است که در سال 2017 سوددهی بالایی داشته و توانسته ب وجود تولید کمتر، به هدف در نظر گرفته شده خود دست پیدا کند.

البته رکود در فروش، مختص شرکت میزو نبوده و کل بازار گوشی‌های هوشمند چین در سال 2017 با کاهش تقاضا روبرو بوده است. ظاهرا گوشی‌های Meizu M5 Note و M6 Note جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال 2017 بوده است که البته چندان عجیب نیست زیرا نسل‌های قبلی این مدل‌ها نیز با همین تجربه روبرو شده بودند.

از طرف دیگر گفته می‌شود که شرکت میزو، تجارت خود را در سال 2017 بازسازی کرده و حالا به سه بخش Meizu، Blue Charm و Flyme تقسیم بندی شده که هر کدام از این بخش‌ها به ترتیب مسئول طراحی و و تولید محصولات، تولید لوازم جانبی و مدیریت نرم افزارها هستند.

میزو برای سال 2018 برنامه‌های ویژه‌ای دارد و اگر گزارش‌های اخیر صحت داشته باشد، این شرکت تصمیم دارد در سال جاری بیش از گذشته به روی تولید محصولات پیشرفته‌تر تمرکز کند. به علاوه، این شرکت تصمیم دارد بیش از قبل از پردازنده‌های Snapdragon  و Exynos  در محصولات خود استفاده کند.

شرکت میزو قرار است گوشی هوشمند تمام صفحه خود-  Meizu 15 Plu را در بهار امسال معرفی کند. البته فعلا خبری در مورد زمان دقیق معرفی این محصول گزارش نشده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا