تکنولوژی

لنز فوق تله‌فوتو نیکون رونمایی شد

با اینکه نیکون برای نمایشگاه CES 2018 فقط از یک محصول رونمایی کرده است، اما همین یک محصول سر وصدایی به پا کرده است: خودتان را برای محصول جدید نیکون با اسم خاصAF-S Nikkor 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR آماده کنید. این محصول یک لنز فوق تله‌فوتو با مبدل تله ۱.۴ برابری است، به این معنا که می‌توانید فاصله کانونی‌تان را تا ۲۵۲- ۵۶۰ میلی‌متر افزایش دهید. در این حین شما فقط یک استاپ یا ورودی نور را از دست می‌دهید.

این لنز برای دوربین‌های فول فریم طراحی شده است، البته اگر این لنز را با یک APS-C DSLR جفت کنید هم فاصله کانونی بهتری خواهید داشت و به ۲۷۰-۶۶۰ میلی‌متر با دوربین معمولی و ۳۷۸-۸۴۰ میلی‌متر با استفاده از مبدل تله می‌رسید. این لنز بسیار بزرگ است اما به گفته‌ی نیکون به خاطر استفاده از آلیاژ منیزیم و المان فلوریتی، این لنز بسیار سبک و کنترل تعادل آن کار راحتی خواهد بود.

لنز نیکون CES 2018

نیکون در ماه مارس آماده‌ی فروش AF-S Nikkor 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR خواهد بود. این لنز حدود ۱۲۳۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. با وجود اینکه این لنز بسیار گران‌قیمت است، هیچ‌کس نمی‌تواند روی تصویربرداری از پرندگان از فاصله‌ی خیلی دور قیمت بگذارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا