تکنولوژی

شراکت اوبر و Nvidia برای توسعه خودروهای خودران

شرکت‌های اوبر و Nvidia در نمایشگاه CES اعلام کردند که قرار است با همکاری یکدیگر پروژه‌ای را آغاز کنند تا سرویس حمل و نقل شهری اوبر بتواند به بازار خودروهای خودران وارد شود. اوبر تصمیم دارد از تراشه‌های Nvidia در خودروهای اس‌یو‌وی Volvo XC90  ارتقا یاقته خود استفاده کند. اوبر همچنین تصمیم دارد ازتراشه‌های اِن‌وی‌دیا برای برقراری شبکه‌های عصبی هم در خودروهای خودران و هم در کامیون‌های خودران خود استفاده کند.

زمانی که پای خودروهای خودران وسط می‌آید، داده‌ها حرف اول را می‌زنند. سنسورها و دوربین‌ها دائما در حال تحلیل محیط اطراف خودرو هستند وبه همین دلیل خودرو باید مجهز به سخت افزارهای تخصصی نسبتا قدرتمندی باشد تا این حجم از داده‌ها را پردازش کرده و خودرو، بدون هرگونه نقصی فعالیت کند. اِن‌وی‌دیا( و شرکت اینتل)، از معدود شرکت‌های سازنده تراشه‌ای است که در زمینه تولید و توسعه سخت افزار برای خودروهای خودران نیز فعالیت دارد.

اوبر تنها شرکتی نیست که در صنعت خودروسازی با اِن‌وی‌دیا شراکت می‌کند. تویوتا نیز اعلام کرده‌ که قرار است از پلت فرم Drive PX مخصوص خودروهای خودران اِن‌وی‌دیا در محصولات خودروسازی خود استفاده کند. تویوتا اخیرا از خودروی جدید خود با نام Pegasus پرده برداری کرده است که آخرین نسخه از پلت فرم Drive PX در آن استفاده شده است. در این نسخه از پلت فرم Drive PX، 320 تریلیون عملیات در ثانیه پردازش  می‌شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا