تکنولوژی

انتقاد تبعیض جنسیتی به برگزارکنندگان CES 2018

نمایشگاه CES 2018 در حالی از روز دوشنبه در لاس‌وگاس آغاز به کار می‌کند که انتقاد از تبعیض جنسیتی برگزارکنندگان این نمایشگاه بالا گرفته است. 

یکی از مهمترین انتقادات به برگزارکنندگان بزرگترین شوی تکنولوژی جهان این است که نام هیچ زنی در بین سخنرانان اصلی این رویداد دیده نمی‌شود و همه سخنرانان نیز مردان سفید پوست بوده‌اند. 

انجمن مصرف‌کنندگان تکنولوژی ( Consumer Technology Association) حالا در پاسخ به این انتقادات می‌گوید که تلاش می‌کند صدای بیشتری از زنان در این رویداد شنیده شود. 

انجمن مصرف‌کنندگان تکنولوژی این پاسخ را خطاب به جینا گلانتز بنیانگذار Gender Avenger نوشته شخصی که چند هفته قبل حملاتی را نسبت به ترکیب سخنرانان رویداد CES امسال و نبود هیچ زنی در بین آنان ترتیب داده بود. 

انتقادات او با حمایت افراد سرشناسی در توییتر همراه شد از جمله Brad Jakeman رییس سابق بخش نوشیدنی‌های پپسی کولا، Leslie Berland مدیر بخش مارکتینگ توییتر، Kristin Lemkau مدیر مارکتینگ بانک چیس مورگان و همچنین آنتونویو لوسیو مدیر مارکتینگ  جهانی  شرکت HP .  همچنین افراد متعددی با هشتگ CESSoMale# در مورد این موضوع مطلب نوشته و واکنش نشان داده‌اند. 

به نظر می‌رسد حالا نمایشگاه CES هم موضوع بحثی شده که طی یکسال اخیر در فضای تکنولوژی در مورد تبعیض‌های جنسیتی وجود داشته است. بسیاری از شرکتهای بزرگ تکنولوژی طی سال قبل گزارشهایی را منتشر کردند که نشان می‌داد مردان از فرصت‌های شغلی بسیار بیشتر و مناسب‌تری نسبت به زنان در این صنعت برخوردارند. در همین حال طی سال گذشته بحث رسوایی آزار جنسی زنان در بخش تکنولوژی نیز بسیار پر سروصدا بوده است. 

برگزارکنندگان نمایشگاه CES 2018 یک ماه قبل در پاسخ به انتقادات گفته بودند انتخاب سخنرانان این نمایشگاه بر اساس واقعیت فضای تکنولوژی صورت گرفته است. 

بر اساس قوانین CES سخنرانان این نمایشگاه باید رییس یا مدیرعامل شرکت باشند و نام آنها نیز در صنعت شناخته شده باشد. از آنجا که تعداد زنان مدیر در این صنعت کم است بنابراین انتخاب آنان برای سخنرانی هم به دشواری ممکن بوده است. 

از جمله سخنرانان مشهور CES 2018 می‌توان به Brian Krzanich مدیرعامل اینتل،‌ ریچارد یو مدیرعامل بخش تجارت محصولات مصرفی هواوی و Jim Hackett مدیرعامل شرکت فورد اشاره کرد. در عین حال امسال نیز شاهد تعداد زیادی پنل در این رویداد هستیم. یکی از آنها که در مورد آینده تلویزیون است که سه مرد ( دو شرکت کننده و یک مجری ) است. یک پنل دیگر در مورد پیشرفتهای صنعت موبایل است سه شرکت کننده مرد و یک مجری زن دارد.  یک پنل دیگر درمورد ویدیو است که در آن ۶ مرد و ۲ زن شرکت کننده در پنل و ۱ زن مجری است. 

آی تی ایران امسال نیز گزارشهای اختصاصی را از بزرگترین شوی تکنولوژی جهان ارایه خواهد داد. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا