تکنولوژی

نسل بعدی تبلت‌های سامسونگ: صفحات نمایش لوله‌ای

از زمانی که انسان از کتیبه‌های لوله‌ای استفاده می‌کرد، زمان زیادی می‌گذرد. اما حالا با گذشت سالها و با وجود پیشرفت تکنولوژی در صنعت موبایل، ظاهرا دوباره قرار است صفحات لوله‌ای روی بورس بیفتند!

البته این بار کاغذی در کار نیست بلکه دستگاه‌های کتیبه مانندی عرضه خواهند شد که قابلیت خم شدن دارند و صفحات نمایش آنها می‌تواند تنها با فشار یک دگمه به گوشی هوشمند یا تبلت تبدیل شود.

جدیدا عکس‌های پتنت جدید شرکت سامسونگ منتشر شده که دستگاه‌هایی با صفحه نمایش قابل لوله شدن را نشان می‌دهد که می توان آنها را لوله کرده و به راحتی درون جیب جا داد!

 سامسونگ مدت‌هاست که در فکر تولید موبایلی با صفحه نمایش تاشو است اما فعلا هیچ کس نمی‌داند که آیا این قابلیت برای گلکسی اکس ارائه خواهد شد یا خیر. این شرکت تا کنون ایده‌های مختلفی پیرامون چنین دستگاه‌هایی ارائه کرده است و جای تعجب نیست که بخواهد پا را فراتر نیز بگذارد.

 

پتنت ذکر شده، دستگاهی فلزی را نشان می‌دهد که شامل یک صفحه نمایش است که قابلیت لوله شدن دارد. هنگامی که این صفحه بیرون کشیده می‌شود، می‌تواند یا به گوشی هوشمند و یا تبلت تبدیل شود و به احتمال بسیار زیاد مجهز به سیستم عامل اندروید خواهد بود اما انتخاب سیستم عامل Qualcomm-powered Windows 10 machine نیز دور از انتظار نیست.

سیلندری که صفحه نمایش لوله‌ای این دستگاه را در خود جای می‌‌دهد، شامل یک سنسور اثر انگشت در کناره‌هاست. برای باز کردن قفل دستگاه و بیرون کشیدن صفحه، کاربر می‌بایست ابتدا اثر انگشت شناخته شده‌ای ارائه دهد.

تکنولوژی صفحه نمایش‌های لوله‌ای مدت‌هاست که در فکر شرکت‌های مختلف تکنولوژیک مانند ال جی و فیلیپس بوده است، سامسونگ نیز همیشه به دنبال ایده‌های خاص برای تولید گوشی‌های هوشمند و تبلت بوده است و اصلا بعید نیست که چنین محصولی نیز به مرحله تولید انبود برسد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا