تکنولوژی

آمار بی‌نظیر آمازون از سال 2017

همانطور که در جریان هستید پرونده سال 2017 شرکت‌ها بسته شده است و حالا زمان آن رسیده تا برخی از غول‌های تکنولوژی ما را شگفت‌زده کنند. یکی از آمارهایی که ما در آی‌تی‌ایران منتظر آن بودیم آمار فروش آمازون بود که امروز منتشر شد. آمازون سرویس ویژه‌ای به نام پرایم دارد که به اعضای این سرویس خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌کند. برای عضویت در این سرویس کاربر یک حق اشتراک 99 دلاری در سال را پرداخت می‌کنند، که البته آمازون تعداد این افراد را به کسی اعلام نکرده است!

آمازون می‌گوید سال 2017 این کمپانی بیش از 5 میلیارد بسته را به مقاصد مختلف در سراسر دنیا به دست کاربران رسانده است. این آمار بسیار قابل توجهی است و نشان دهنده حجم عظیمی از کار خرید، بسته‌بندی و ارسال است. آمازون البته یادآوری کرد که این ارسال‌ها کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. اعضای پرایم آمازون خارج از آمریکا بیش از 100 میلیون بسته را رایگان و ظرف 48 ساعت تحویل گرفتند و اعضای 8 هزار شهر آمریکا بسته خود را در کمتر از 24 ساعت تحویل گرفتند و اعضای پرایم در 30 شهر بزرگ آمریکا بسته‌های خرید خود را در کمتر از 2 ساعت تحویل گرفتند.

نکته جالب دیگر که باید به آن توجه داشت این است که تحویل 48 ساعت به معنی حداکثر زمانی است که طول می‌کشد تا خرید به دست شما برسد و اغلب اوقات بسته‌ها یک روزه تحویل مشتریان داده می‌شود. همه این‌ها در حالی است که تعهد ثبت شده آمازون برای 2 روز از لحظه‌ای است که بسته ارسال می‌شود نه از لحظه‌ای که شما سفارش می‌دهید.

البته گاهی هم پیش آمده است که بسته‌های این شرکت بزرگ خریدها را با تاخیر به دست مشتریان رسانده است که البته تعداد آن بسیار کم است و به سال 2013 برمی‌گردد و آمازون همان سال از کاربران هزینه ارسال را بابت تاخیر دریافت نکرده و به کاربران هم بابت عذرخواهی یک گیفت کارت 20 دلاری هدیه داده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا