تکنولوژی

آیفون، گوشی محبوب سال 2017

سال 2017، سال سختی برای اپل بود. جزئیات محصولاتی که آن زمان هنوز معرفی نشده بودند، لو رفت بسیاری از اطلاعات از داخل شرکت اپل درز کرد-، به علاوه MacOS High Sierra نیز بعد از انتشار با انتقادات امینیتی فراوانی روبرو شد. به عقیده بسیاری، فروش آیفون مهم‌ترین معیار برای انگیزه و امیدواری این شرکت محسوب می‌شد.

طبق گزرش جدیدی که در USA Today منتشر شد، آیفون پر فروش‌ترین دستگاه تکنولوژیک در سرتاسر سال 2017 بوده است. آمار فروش سال 2017 که در جدولی توسط تحلیل‌گر شرکت GBH جمع آوری شده، نشان می‌دهد که فروش آیفون در این سال 223 میلیون دستگاه بوده است و این در حالی است که سامسونگ گلکسی اس 8 و نوت 8 جمعا 33 میلیون عدد فروخته شده‌اند. در ادامه جدول ارائه شده، محصولات آمازون اکو(24 میلیون عدد)، اپل واچ(20 میلیون عدد) و کنسول محبوب بازی ناینتندو سوییچ( 15 میلیون عدد) در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

اگر برنامه ریزی جانی آیو درست از آب دربیاید، فروش سالیانه آیفون باید هر سال 5 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد( گزارش سالیانه بعدی اپل ماه آینده منتشر می‌شود). این رقم ، شاید چندان چشم گیر نباشد اما قطعا نشانه خوبی برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود، به خصوص اینکه بسیاری از تحلیل گران طی سال‌های اخیر از ایده “اشباع بازار از آیفون” حمایت می کرده اند.

بسیاری از تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند که اپل در سال 2018، در فروش آیفون رکورد خواهد زد-رکورد فعلی این شرکت، رقم 231 میلیون دستگاه است. یکی از این تحلیل گران، Morgan Stanley حتی عقیده دارد اپل در سال آینده حدود 262 میلیون دستگاه آیفون خواهد فروخت. شایعات حاکی از این است که اپل در سال آینده، نه تنهای یک بلکه سه مدل جدید آیفون معرفی و عرضه خواهد کرد. دو مدل از این محصولات همراه با قابلیت صفحه نمایش OLED بدون حاشیه طراحی شده و سومی، همراه با صفحه نمایش LCD بدون حاشیه عرضه می‌شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا