تکنولوژی

آیا مایکروسافت، سرفیس فون می سازد؟

طی ماه‌های اخیر، شایعه تولید گوشی سرفیس مایکروسافت بازهم در دنیای تکنولوژی پیچید. حتی چندین حق انحصاری ( پتنت ) نیز منتشر شد که ادعا می‌شد متعلق به این گوشی است. ولی هیچ کدام از آنها نمی‌توانست ثابت کند که مایکروسافت در حال طراحی یک گوشی جدید است. شایعات مختلف منتشر شده تنها نشان می داد که مایکروسافت در حال آزمایش نوعی تبلت است که می‌تواند تا شده و به گوشی هوشمند- به اصطلاح  فبلت – تبدیل شود.

در وبسایت Digit.in اخیرا مصاحبه ‌ای با رئیس مایکروسافت هند-Anant Mahewari- صورت گرفته است که در میان سوالات، در مورد احتمال عرضه گوشی سرفیس توسط این شرکت نیز سوال شد و آقای Mahewari سرنخ‌هایی محوی در مورد تولید یا عدم تولید این دستگاه عنوان کرد.

همانطور که می‌دانید، بعد از تجربه گوشی Lumia 950  و 950 XL، مایکروسافت عملا از دنیای گوشی‌های هوشمند فاصله گرفت زیرا نتوانست پلت فرم ویندوز موبایل را با این محصولات احیا کند. بعد از آن، این شرکت تغییر مسیر داد و تصمیم گرفت برای تمام سیستم‌های عامل، نرم افزارهای مختلف عرضه کند تا کاربران این امکان را داشته باشند که پروژه‌های خود را در دستگاه‌های مختلف در دسترس داشته باشند.

البته طرفداران مایکروسافت بهتر است زیاد امیدوار نباشند. گزارش‌گر وب سایت ذکر شده تلاش کرد تا در مورد موبایل‌های این شرکت، از زیر زبان آقای Mahewari سرنخی بیرون بکشد اما وی تنها اعلام کرد که مایکروسافت در حال حاضر  Surface Hub، Surface Studio،  Surface Book و Surface Pro را در بازار دارد که قابلیت‌های چشم گیر زیادی دارند. در ادامه وی تنها عنوان کرد که در زمینه گسترش فعالیت‌های مرتبط با گوشی‌های موبایل،مایکروسافت با شرکت‌های بزرگی در حال همکاریست تا بهترین برنامه‌ها را برای کاربران ارائه دهد.

اما در قسمتی از مصاحبه، وی سرنخی داد که برخی گمان می‌کنند می تواند به گوشی سرفیس فون مرتبط باشد:« ببینید، وقتی من به صورت روزانه در Office 365 کار می‌کنم، با دستگاه‌های مختلف، از جمله دستگاه‌های مایکروسافت و IOS، سر و کار دارم. گوشی‌های اندرویدی نیز قطعا در این بین وجود دارند. من عقیده دارد دنیای امروزه بسیار متفاوت است و نیازی نیست که تعصب خاصی روی نوع سیستم عامل داشته باشیم.»

همانطور که می‌بینید جواب روشن و واضحی داده نشده است. اما ایده طراحی و ساخت گوشی جدید سرفیس فون نیز چندان دور از انتظار نیست. در این شکی نیست که آقای Mahewari بسیار محتاطانه جواب سوال‌ها را می‌داد، اما بعید هم نیست که این شرکت به زودی ساخت گوشی جدید را ناگهان اعلام کند. مایکروسافت احتمالا به دنبال یافتن بهترین راه حل ممکن برای ورود دوباره به یکی از پر رقابت‌ترین بازارهای کنونی دنیاست.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا