تکنولوژی

بزرگترین درخت کریسمس دنیا

برای بسیاری از اروپایی‌ها، ممکن است یک سفر ضیافتی به معنای یک سفر کوتاه با خانواده به لاپلند برای دیدار با بابا نوئل باشد. اما برای یک خلبان آلمانی در اتاقک خلبان هواپیمای ایرباس A380، به معنای پرواز بر فراز تمام آلمان در این هفته است. یک خلبانی آلمانی تصمیم می‌گیرد تا کار متفاوتی را انجام دهد و طرح بزرگترین درخت کریسمس دنیا را در آسمان نقاشی کند! پرواز این ایرباس برای کشیدن شکل یک درخت کریسمس حدود پنج ونیم ساعت طول کشید و تصویر آن در سرویس های آنلاین ردیابی پرواز مانند flightradar-flightaware قابل مشاهده بود.

در حقیقت این پرواز که به دقت برنامه ریزی شده بود یک آزمایش برای هواپیمای مدل A380  که یک هواپیمای دوطبقه است به حساب می‌آید که اخیرا به عنوان بزرگترین هواپیمای مسافربری در دنیا به شمار میرود و تنها این ایرباس بود که خیال داشت مقداری با مسیرپرواز خود بازی کند!

پرواز این هواپیمای جت که در هامبورگ آغاز و به پایان رسید، تقریبا به درازای کشور آلمان طول کشید و شکل یک درخت را در پرواز دنبال کرد و این درخت شامل رنگ های متفاوتی بود که نشانگر ارتفاع های مختلف هواپیما در طی پروازش است. در حالیکه بسیاری از نظردهندگان این اقدام خلاقانه را تحسین کردند اما یک نکته خودنمایی می‌کرد و آن این بود که رد کربن این درخت می‌باست بسیار گسترده باشد.

خیلی پیش نبود که خلبان یک هواپیمای بویینگ، در ماه آگوست، مهارت های هنری خودش را با کشیدن یک هواپیمای جنگنده غول پیکر در آسمان ایالات متحده که هجده ساعت به طول انجامید به نمایش گذاشت. همانند پرواز ایرباس A380 ، این پرواز، صرفا یک پرواز تفننی نبود؛ بلکه یک پرواز امتحان استقامت ضروری بود.

و در ماه فوریه گذشته، خلبان تست یک بویینگ با یکی از هواپیماهای مدل 737 MAX بر فراز واشنگتن و حواشی مونتانا پرواز و در آسمان کلمه “مکس” را دنبال کرد که تماشاگران این دسته از پروازها میتوانند آن را در سایت های ردیابی پرواز تماشا کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا