تکنولوژی

آمازون، استارت‌آپ Blink را خرید

آمازون هدف‌های بزرگی در زمینه تکنولوژی هوشمند سازی خانه در سر دارد و در راستای همین هدف، استارت آپ Blink را خریداری کرد. بلینک شرکت نوپایی است که در زمینه دوربین‌های باتری دارِ قابل اتصال و زنگ هوشمند در، فعالیت دارد. این شرکت فعالیت خود را با کمپین Kickstarter در سال 2014 آغاز کرد و دوربین هوشمند خود را همانطور که وعده داده بود در اوایل سال 2016 عرضه کرد.

شرکت بلینک مدعیست که دوربین‌هایش تنها با با کمک یک جفت باتری AA، قادر است تا دو سال کار کند- یعنی با وجود این باتری‌ها دیگر نیاز به سیم کشی برای اتصال دوربین‌ها نیست. این دوربین قیمت تقریبا ارزانی دارد و تنها 99 تا 129 دلار به فروش می‌رسد.

بلینک بعد از عرضه دوربین‌های هوشمند در سال 2016، سال گذشته محصول دیگری نیز معرفی کرد- یک دوربین مخصوص فضای باز که مجهز به قابلیت دید در شب است. همین هفته نیز، محصول دیگری معرفی شد. یک زنگ درب خانه که قابلیت اتصال به دیگر وسایل را دارد، مجهز به یک دوربین است و قادر است حتی بدون وجود باتری نیز کار کند. شرکت بلینک همچنین به روی تولید سیستم‌های کامل امنیتی هوشمند خانه نیز فعالیت دارد.

 محصولات شرکت بلینک، قیمت و کارایی خوبی دارند. اما سوال اینجاست که مسیر تولیدی این شرکت چگونه به شرکت آمازون مرتبط خواهد بود. آمازون اخیرا اعلام کرده است که مشغول توسعه یک سیستم ارسال محصول است که قادر است وارد خانه شده و بسته‌های ارسالی را تحویل دهد. چنین سرویسی قطعا نیازمند اتصال به دوربین خواهد بود. البته آمازون اخیرا دوربین اختصاصی خود را عرضه کرده و قصد دارد بازهم چند مدل دیگر نیز به زودی معرفی کند. زنگ‌های درب نیز در حال تبدیل شدن به یک محصول محبوب هستند و اضافه شدن آنها به خط های تولیدی آمازون بدون شک مفید خواهد بود.

آمازون، خرید شرکت بلینک را تایید کرده و اعلام کرده است:« ما به خوبی به این حقیقت واقفیم که مشتریان ما تا چه اندازه به سیستم‌ها و دوربین‌های امنیتی خانه های خود علاقه مندند. ما هم به نوبه خود از توسعه و گسترش این حیطه هیجان زده و خرسندیم.»

البته فعلا تمام محصولات تولید شده شرکت بلینک قرار نیست تحت برند آمازون به جای بلینک قرار گیرند. بلینک به مشتریان خود اعلام کرده است که اگر یکی از سیستم‌های این شرکت را دارند، تغییر خاصی فعلا در محصولات و سرویس‌های آنها اعمال نمی‌شود.

برای دیدن نتیجه ادغام این شرکت با آمازون باید مدتی منتظر بمانیم.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا