تکنولوژی

تولید سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش

شرکت Synaptics که سازنده مشهور تجهیزات مربوط به سیستم اثر انگشت و Trackpad برای بسیاری از برندهاست اعلام کرده که نخستین سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش را تولید کرده است. 

نحوه کار این سیستم اثر انگشت درست شبیه دکمه‌های فعلی است که سنسور اثرانگشت زیر آن قرار گرفته با این تفاوت که حالا با قراردادن اثرانگشت روی صفحه نمایش میتوان اثرانگشت را ثبت کرد. 

این دقیقا تکنولوژی است که سالهاست بسیاری به خصوص در داخل شرکتهای سازنده موبایل به آن می‌اندیشیدند چراکه با داشتن آن فضای بیشتری را میتوان به صفحه نمایش اختصاص داد. 

نام این تکنولوژی Clear ID است و احتمالا بزرگترین سازندگان گوشی از آن استقبال خواهند کرد از جمله اپل، سامسونگ، هواوی، اوپو/ویوو، و شیائومی. 

شرکت Synaptics سابقه همکاری با سامسونگ را در کارنامه خود دارد که ساخت صفحات نمایش infinity از آن جمله است که هم اکنون در گلکسی اس ۸ و نوت ۸ به کار رفته است. با این حال گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد تا به همکاری خود با این شرکت در زمینه ساخت این نوع صفحات نمایش خاتمه دهد. 

هر شرکتی که با Synaptics وارد شراکت در ساخت این نوع سنسورها شود قطعا از این تکنولوژی در محصولات خود بهره خواهد گرفت. از جمله گفته می‌شود که شیائومی یک کاندیدای همکاری در این زمینه است.

منبع: The Verge

منبع : آی تی ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا