تکنولوژی

آمارهای جدید از خرید و ادغام شرکت‌های تکنولوژی

سال 2017، سال پرباری برای ادغام شرکت‌های مختلف در سرتاسر صنعت‌ها به شمار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود که این روند افزایشی در سال 2018 نیز ادامه داشته باشد.

طبق گزارش Baird، سال 2017 در کشور آمریکا، چهارمین سال متوالی محسوب می‌شود که ارزش دلاری ادغام و مالکیت شرکت‌ها «M&A» (Merges and Acquisitions) بیش از 1 تریلیون دلار برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود که این شیوه، با همین قدرت و حجم در سال جدید نیز ادامه پیدا کند.

 Chris McMahonرئیس بخش M&A شرکت Baird در مصاحبه‌ای با فاکس بیزنس عنوان کرد: «در حال حاضر هیچ مانعی برای رقم خوردن پنجمین سال متوالی بر سر راه افزایش روند ادغام و مالکیت شرکت‌ها مشاهده نمی‌شود. ما بسیار امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند».

طبق گزارش Dealogic، تنها در ماه نوامبر «10 آبان و 9 آذز» میزان فعالیت‌های ادغامی و اکتسابی شرکت‌ها به میزان 200 میلیارد دلار رسید که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. از اول ماه دسامبر نیز شرکت CVS توانست با انجام معامله‌ای 69 میلیارد دلاری، شرکت عظیم بیمه Aetna را خریداری کرد. همچنین، شرکت دیسنی نیز طبق گزارش‌ها در مراحل پایانی معامله با شرکت 21st Century Fox (شرکت مادر Fox News و Fox Business) به سر می‌برد.

از دیگر معاملات انجام شده در سال گذشته، می‌توان به خریداری شرکت United Technologies(UTX) توسط Rockwell Collins  و همچنین خریداری 13.7 میلیارد دلاری شرکت Whole Foods توسط آمازون، اشاره کرد.

به گفته McMahon، بسیاری از کسب و کارهای مختلف از معاملات ادغامی و مالکیتی، برای پیشبرد سریع‌تر اهداف استراتژیک خود استفاده می‌کنند: «شرکت‌هایی مانند آمازون باعث می‌شوند دیگر شرکت‌ها با تامل به شیوه عملکرد خود، راه‌های جدیدی برای رقابت پیدا کنند تا از بازار و رقبای قدرتمند آن عقب نمانند».

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا