تکنولوژی

همکاری JD.com و شتابدهنده استارت‌آپی پلاگ اند پلی

شرکت خرده فروش آنلاین JD.com که نزدیک‌ترین رقیب علی‌بابا در چین است برای نزدیک شدن بیشتر به استارت‌آپ‌های سیلیکون‌ولی تصمیم گرفته با شتابدهنده پلاگ اند پلی آمریکا همکاری کند. 

این خرده فروش چینی حالا می‌خواهد با چنین راهکاری و با بهره‌گیری از فرصت‌های استارت‌آپ‌ها،  از شرکتهایی در حوزه‌هایی مثل هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همچنین  کلاد حمایت کند.

شرکت JD در سال ۲۰۱۴ به بورس Nasdaq پیوست و امروز ارزشی برابر با ۵۳ میلیارد دلار دارد. 

این شرکت چینی نخستین بار در سال ۲۰۱۵ با هدف تحقیق وتوسعه اولین دفتر خود را در سیلیکون ولی راه‌اندازی کرد

شرکت JD  امسال نگاه خود به بیرون از مرزهای چین را گسترش داده و به خصوص در جنوب شرقی آسیا از شرکتهایی چون Go-jek ، Pomelo و Traveloka همکاری و پشتیبانی را آغاز کرده و همچنین نگاهی به برخی از شرکتهای نوپا در آمریکا دارد. 

این نخستین شرکت شریک چینی Plug & Play است این شتابدهنده استارت‌آپی اوایل امسال اعلام کرد که دسته‌های فعالیت خود را گسترش داده و رسته‌هایی چون اینترنت اشیا، فین‌تک، غذا ونوشیدنی و تکنولوژی های حرکتی را به مجموعه خود افزوده است. 

پلاگ اند پلی بر خلاف شتابدهنده رقیبش Y Combinator تمرکز خود را فقط روی آمریکا قرار نداده و فعالیت خود را به کشورهای مختلف جهان گسترش داده از جمله برزیل، آلمان، روسیه، سنگاپور، اسپانیا و کانادا.

سعید عمیدی بنیانگذار ومدیرعامل پلاگ اند پلی میگوید که شراکت با شرکت JD باعث خواهد شد تا دسترسی مناسبی از سوی استارتاپ های حاضر در این شتابدهنده به یکی از منابع منحصر به فرد نوآوری در چین ایجاد شود. 

منبع: تک کرانچ

مرتبط : 

جهانی شدن استارت‌آپ‌های چینی

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا