تکنولوژی

شناسایی هویت کاربر از طریق الگوی کف دست

امنیت اسمارت‌فون‌ها در آینده ممکن است در دستان کاربران قرار بگیرد اما اینبار منظور واقعا کف دستان شما است. سامسونگ اخیرا یک پتنت جدید را ثبت کرده که از کف دستان کاربر برای باز و بسته کردن قفل گوشی استفاده می‌کند و هویت فرد را از این طریق تایید می‌کند. گفته می‌شود. این پتنت در سری گوشی‌های گلکسی در آینده استفاده خواهد شد.

در تصویر منتشر شده‌ در این پتنت می‌بینیم که کاربر یک تصویر از کف دست خود ثبت کرده که این تصویر در اصل به‌جای کلمه عبور فراموش شده بر روی صفحه نمایش گوشی استفاده خواهد شد. اعدادی که در تصویر می‌بینید در اصل الگو‌هایی هستند که گوشی برای باز کردن قفل صفحه بایستی آنها را تایید کند. برای مثال زمانی که کلمه عبورتان را فراموش کنید، ایتدا از کف دستانتان عکس گرفته سپس دستگاه پس از تایید اینکه کف دست با مشخصات کف دست صاحب گوشی مطابقت دارد، یک رمز عبور را برای باز کردن گوشی به شما اعلام می‌کند. در تصویر زیر رمز عبور ABHL است.

روش‌های بیومتریک تایید هویت در اسمارت‌فون‌های امروزی خیلی جدید نیستند چرا که مشابه آنها را زیاد مشاهده کرده‌ایم. برای مثال گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ از روش‌های امنیتی مختلفی برای تایید هویت کاربران استفاده می‌کنند. علاوه بر پسوورد، حسگر اثر انگشت، اسکنر مردمک چشم و تشخیص چهره کاربر همگی متدهایی هستند که امروزه از آنها استفاده می‌شود. اگر قرار باشد این تکنولوژی که در بالا معرفی کردیم در اسمارت‌فون‌ها به‌کارگرفته شود، احتمالا به عنوان یک ویژگی مکمل استفاده خواهد شد و تنها روش برای تایید هویت کاربران نخواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا